Eerder dit jaar was er een opvallende ontwikkeling bij
Netflix. Voor het eerst in tien jaar verloor de dienst
abonnees en verwacht werd dat die daling door zou zetten. Nu blijkt dat het aantal abonnees sneller dan verwacht weer groeit.
Netflix heeft haar
kwartaalcijfers bekendgemaakt en daaruit blijkt dat de dienst er in het afgelopen kwartaal 2,4 miljoen abonnees bij kwamen. Dat is flink meer dan waar het bedrijf op had gehoopt. Het doel was om in het afgelopen kwartaal een groei van 1 miljoen abonnees te zien.
De nieuwe aanwas heeft Netflix te danken aan een aantal populaire series. Stranger Things 4 werd in het afgelopen kwartaal het
best bekeken seizoen van een Engelstalige serie ooit op Netflix. Ook de serie Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story trok veel kijkers, ondanks dat er veel kritiek was op de serie, onder andere over
de manier waarop Dahmer en zijn slachtoffers werden geportretteerd.
Door de eerdere slechte kwartalen heeft Netflix allerlei plannen om meer abonnees te winnen. Een belangrijke daarvan is een goedkoper abonnement met reclame, dat
in november in verschillende landen lanceert. Netflix
hoopt hiermee miljoenen abonnees te trekken.
Ook wil de dienst het delen van accounts tegengaan. Het bedrijf test bijvoorbeeld manieren om een abonnee
bij te laten betalen voor personen die vanaf een ander adres meeliften op een account. Ook kun je nu
je profiel overzetten, zodat er minder reden is om te blijven kijken via het account van iemand met wie je niet meer in huis woont.