Ziggo krijgt flinke klap te verduren door F1

News
woensdag, 11 mei 2022 om 15:45
ziggof1677671421
Ziggo heeft niet langer de rechten van de Formule 1 in handen en dat heeft de nodige gevolgen voor de provider. VodafoneZiggo heeft namelijk in het eerste kwartaal van dit jaar klanten verloren aan zijn concurrenten. Deze klanten stapten grotendeels over wegens het verlies van de uitzendrechten op F1.
Wie Formule 1 wil kijken hoeft tegenwoordig geen abonnement meer op Ziggo te hebben. Een abonnement op de nieuwe streamingdienst Viaplay is genoeg en dus heeft een deel van de Ziggo-klanten zijn abonnement opgezegd. Mede daardoor verloor Ziggo afgelopen kwartaal ruim 23.000 abonnees. In totaal heeft het bedrijf in een jaar tijd zo’n 100.000 abonnees minder.
Volgens financieel directeur Ritchy Drost zijn de resultaten van het eerste kwartaal alsnog ‘solide’ en naar verwachting. De omzet is namelijk stabiel en het aantal mobiele abonnees nam toe.

Half miljoen abonnees voor Viaplay

Streamingdienst Viaplay lanceerde afgelopen maart en is sindsdien het nieuwe thuis van de Formule 1. Onlangs werd bekend dat Viaplay binnen twee maanden tijd al een half miljoen abonnees heeft weten binnen te halen. De dienst bood rondom zijn lancering ook verschillende kortingen aan, waardoor een abonnement een stuk aantrekkelijker werd.
De Formule 1 kan overigens ook gestreamd worden via F1 TV Pro, maar volgens Telecompaper lijken de meeste Nederlanders vooralsnog voor Viaplay te kiezen. F1 TV Pro biedt momenteel nog geen Nederlands commentaar aan onder de races, dus wellicht wordt de dienst in de toekomst nog een ware concurrent voor Viaplay. Niet iedereen is namelijk tevreden over Viaplay: de dienst krijgt regelmatig commentaar over de beeldkwaliteit en het commentaar te verduren.