Het lijkt erop dat
Bethesda vasthoudt aan het principe ‘never change a winning formula’. Het skill-systeem in
The Elder Scrolls 6 zou namelijk hetzelfde zijn als in Skyrim.
Over twee weken is het alweer twaalf jaar geleden dat
The Elder Scrolls V: Skyrim verscheen. Fans wachten alleen nog steeds met smart op een nieuw deel in de franchise, na maar liefst vijf verschillende releases van Skyrim. We moeten alleen nog een flink tijdje wachten, want Bethesda is
pas net begonnen met de ontwikkeling van The Elder Scrolls 6.
Bruce Nesmith, de voormalig design director bij Bethesda, heeft nu alleen wel al een paar interessante details te melden. In
een interview met MinnMax laat Nesmith weten dat de ontwikkelaar vast blijft houden aan een populair systeem uit Skyrim.
In tegenstelling tot
Starfield, en veel andere RPG’s, kunnen spelers namelijk niet gewoon
skill points stoppen in bepaalde vaardigheden. In plaats daarvan moet je
skills daadwerkelijk gebruiken om in level te stijgen. Is je level in de desbetreffende
skill hoog genoeg, dan kan je punten in stoppen om nieuwe bonussen vrij te spelen.
Naast het skill-systeem zou Bethesda ook vast blijven houden aan het magie-systeem uit Skyrim. Zo kan je dezelfde of verschillende spreuken toewijzen aan je handen, zodat je magie kan combineren of een krachtigere versie van een spreuk kan casten.
Todd Howard weet wat hij wil
Nesmith is vertrokken bij Bethesda in 2021, waardoor het opvallend is dat de voormalig design director al op de hoogte is van de details van The Elder Scrolls 6 - helemaal omdat de ontwikkeling pas net is begonnen.
Dat komt volgens Nesmith doordat hij al eerder veel gesprekken heeft gevoerd met director Todd Howard. En de topman van Bethesda ‘weet al wat hij wil’ voor het nieuwe deel in The Elder Scrolls-franchise.