5 Red Dead Redemption features die we terug willen zien!

Article
vrijdag, 21 oktober 2016 om 17:00
xgn google image
Na 6 jaar is het dan zo ver; Red Dead Redemption 2 is aangekondigd! Omdat er nog zo weinig bekend is over het nieuwe deel, check je hier de 5 Red Dead Redemption features die we terug willen zien in Red Dead Redemption 2.
Zes jaar geleden is het alweer dat we ons voor het eerst mochten wenden in het meesterwerk dat zich Red Dead Redemption noemt. Het is een enorm geslaagde game en velen spelen hem tot op de dag van vandaag nog weleens uit, for old times sake.
Nu heeft Rockstar ons eindelijk de belofte gedaan dat we nóg een keer het Wilde Westen onveilig(er) mogen maken. We hebben alleen nog geen idee wat Red Dead Redemption 2 ons voor nieuws gaat brengen. Daarom pakken we het oude deel er even bij en bekijken we welke features er ook gewoon in Red Dead Redemption 2 moeten zitten.

5. De lasso

De lasso werd al snel geïntroduceerd in Red Dead Redemption. Dat is ook niet heel gek, gezien de lasso een iconisch voorwerp is van de cowboys in het Wilde Westen. De lasso is een lang stuk touw met aan het einde een loop die precies om de nek past van je doelwit. Wanneer deze om de nek zit moet je hard aan het touw trekken zodat deze strak gaat zitten.
In Red Dead Redemption werd de lasso gebruikt voor het temmen van wilde paarden, het vangen van mensen en het vangen en vastbinden van criminelen. Wanneer je bijvoorbeeld een crimineel te pakken had, kreeg je de mogelijkheid om de crimineel vast te binden en op het paard te vervoeren naar een gevangenis. In ruil daarvoor ontving je natuurlijk de bounty in cash.
99679

4. Dueling

Dueling is een feature in Red Dead Redemption. Volgens de verhalen over het Wilde Westen ging het er in een duel om dat de twee deelnemers dichtbij en recht tegenover elkaar staan. Wanneer dan bijvoorbeeld de klok luidde, was het aan één van de deelnemers om zo snel mogelijk een eind te maken aan zijn tegenstander voordat het andersom gebeurde.
In Red Dead Redemption was dit vooral in het begin van de game erg gaaf en intens. Vooral wanneer je een tegenstander had die nogal stoer tegen je durfde te praten of eentje die je al een tijdje te grazen had willen nemen.

Een betere uitwerking van de feature is dan wel vereist

Een wat uitgebreidere versie hiervan in Red Dead Redemption 2 zou niet mogen missen. Een soort toneel als dit hoort toch wel heel erg bij het Wilde Westen. Alleen heb je het in de huidige vorm op een gegeven moment wel gezien.
Nadat je een aantal van deze duels hebt gehad wordt het makkelijk. Je hebt het zodanig onder de knie, dat de moeilijkheidsgraad er van af is. Daarom zou Rockstar even goed aan de slag moeten gaan met deze feature alvorens deze in Red Dead Redemption 2 te implementeren. Maar we willen deze zeker niet missen!
99681

3. Dead Eye

Dead Eye is een feature die ervoor zorgt dat je écht kan doen alsof je Lucky Luke bent. Wanneer je gebruik maakt van Dead Eye, gaat alles in slow-motion en kan Marston (jij) niet dood, totdat je Dead Eye stopt. Terwijl alles in slow-motion gaat kan je alle vijanden in je zicht taggen. Nadat alle vijanden in zicht getagged zijn, schiet je al je vijanden binnen 1 tot 2 seconden neer.
De Dead Eye feature beschikt ook over upgrades. Bij upgrade 1 kan je zonder te taggen je vijanden neerschieten zonder dat je slow-motion verlaat. Na upgrade 2 kan je, zoals eerder vermeld, je vijanden taggen en schiet Marston ze allemaal automatisch dood in een fractie van een seconde. Na de derde upgrade kan je hetzelfde doen als de vorige upgrades, alleen kan je nu je eigen volgorde kiezen van wie er eerst neer geschoten moet worden. Dit is handig wanneer een vijand bijna een schuilplaats heeft bereikt, terwijl de ander gewoon in open veld staat.

Dead Eye geeft een filmisch gevoel

Wanneer je achterna wordt gezeten door een groep outlaws die jou willen overvallen is het beste wat je kan, maken dat je wegkomt. Of je springt op je paard en kijkt al rennend achterom. Wanneer je dan alle vijanden goed in beeld hebt activeer je Dead Eye, waarna je al die bandieten ineens van hun paard ziet vallen.
Verder is Dead Eye een goede toevoegen aan de gameplay in het algemeen. Als de variatie in het schieten hem alleen zit in de soorten wapens die er zijn kan het eentonig worden. Daarom zorgt Dead Eye voor de juiste afwisseling. Al helemaal omdat de feature ook verdeeld is in 3 niveaus.
99682

4. Hunting

De feature "Hunting"speelt een prominente rol in Red Dead Redemption. De speler kan op alle dieren jagen die in de game voorkomen, met uitzondering van de vleermuizen. Je kan jagen voor sport en geld, maar je kan ook jagen om bepaalde rangen te behalen in ruil voor beloningen.
Red Dead Redemption beschikt over een aardig arrangement aan soorten dieren, waarvan elk dier op een andere wijze benaderd moet worden als je hem wilt doden. Het werd je in ieder geval niet al te makkelijk gemaakt. Het zou leuk zijn om deze feature weer terug te zien in Red Dead Redemption 2, gezien het veel maar vooral leuke content was.

Hoe je geld verdient met jagen

Wanneer je geld wilde verdienen in Red Dead Redemption, zat je met jagen wel goed. Nadat je een dier gedood had kon je deze villen om de vacht te claimen waarna je een gehavend karkas achter liet. Maar je kreeg niet alleen vacht met het villen van dieren, je had ook de kans om tanden, klauwen, vlees, hoorns en nog veel meer te verzamelen en te verkopen.
99684

1. Random encounters

"Random encounters" zijn interacties met NPCs die overal in de game voorkomen. De ene keer zijn het mensen met een defecte koets langs de weg die vragen om je hulp. Als je dan te hulp schiet is er een kans dat het een verrassingsaanval is en dan wordt je ineens belaagd door vijf man.
Soms reed je in Red Dead Redemption met je paard door het uitgestrekte landschap totdat je ineens schoten hoorde vanuit de verte. Je kon er dan voor kiezen om je bij het gevecht te mengen door de slachtoffers te hulp te schieten of als een echte outlaw geen levende ziel meer achter te laten op de plaats delict.

Opvulling van het lege landschap

Het was wel duidelijk dat het Wilde Westen geen dichtbevolkt gebied was, dus soms reed je een lange tijd met je paard zonder dat je ook maar één levend wezen tegen kwam. Het implementeren van deze feature zorgde voor de juiste opvulling van het landschap.
Andere Random Encounters hielden bijvoorbeeld in dat je door een dorp heen loopt en er ineens een winkeleigenaar naar buiten rende, omdat iemand zijn winkel overvallen had. Je kon er dan voor kiezen om de man te helpen, of je eigen gang blijven gaan. Zo waren er nog meer soorten Random Encounters mogelijk in Red Dead Redemption.
En juist vanwege dat onvoorspelbare zou dit een mooie feature zijn in Red Dead Redemption 2. Het Wilde Westen waarin je je straks weer begeeft wordt zo een stuk wilder!
Meer over Red Dead Redemption 2 weten? Check dan onze special 5 Red Dead Redemption 2 features die de game tof zouden maken
Er is ook een officiële pagina opgericht voor de nieuwe Red Dead Redemption. Die-hard fans kunnen de game hier ook gelijk al pre-orderen. Red Dead Redemption 2 is in de herfst van 2017 verkrijgbaar voor PlayStation 4 en Xbox One.