Voormalig Battlefield-designer stomverbaasd over Battlefield 2042

News
vrijdag, 11 februari 2022 om 10:30
battlefield 2042 battlefield 6f1636980685
Het is inmiddels geen geheim dat vrijwel iedereen teleurgesteld is in Battlefield 2042. Fans willen hun geld terug en EA weigert de opbrengsten van de game bekend te maken. Nu doet ook een designer van vorige delen in de franchise een duit in het zakje.
David Goldfarb werkte ooit aan Battlefield: Bad Company 2 en Battlefield 3 als lead designer en schrijver. Tot voor kort had hij nog geen beelden van Battlefield 2042 gezien. Onlangs zag hij voor het eerst iets van de game en was hij bijzonder verbaasd over de staat waarin deze verkeert.
Gebrekken van de game die Goldfarb in het bijzonder noemt, zijn onder andere het gebrek aan kleinere infantry maps en het feit dat de 128 speler-count geen infantry accommodeert. De designer vraagt zich zelfs af of er tijdens de ontwikkeling überhaupt gecontroleerd is op kwaliteit.

Obstakels geen excuus voor staat Battlefield 2042

Tijdens de bespreking van het afgelopen kwartaal deed EA een boekje open over de struikelblokken bij de ontwikkeling van Battlefield 2042. De pandemie zou het proces op veel onverwachte manieren hebben bemoeilijkt. De problemen zouden voor EA als verrassing zijn gekomen. Het bedrijf had bij het testen van het eindproduct het idee dat het geschikt was om op de markt te brengen.
Maar volgend Goldfarb liggen de problemen niet alleen hogerop. Volgens hem doet Battlefield 2042 geen eer aan de sandbox-ervaring van de franchise. Veel ideeën hadden volgens hem nooit doorgezet mogen worden in een Battlefield-game.
Ondanks de vele problemen lijken EA en DICE nog moeite te willen steken in het verbeteren van de game. Seizoen 1 van de multipalyer is zelfs uitgesteld om eerst te kunnen focussen op de kern van de game.