Viaplay overtreft verwachtingen

News
woensdag, 27 april 2022 om 11:00
viaplayf1644226138
Viaplay heeft in haar korte bestaan al voor veel kabaal gezorgd bij menig F1 fan, toch schijnt de service al betere cijfers te halen dan verwacht. Dit blijkt uit een handelsupdate over het eerste kwartaal van 2022. Nordic Entertainment Group (NENT) zegt dan ook dat de service alle verwachting heeft overtroffen.
Het overkoepelende Zweedse moederbedrijf telt dit kwartaal 778.000 nieuwe abonnees, deze zijn verspreid over meerdere markten waarin NENT actief is. In die markten is Nederland een grote en belangrijke speler. Exacte aantallen uit Nederland zijn niet gegeven, maar dat Viaplay het hier aardig lekker doet is hoogstwaarschijnlijk te danken aan F1.
Viaplay zou nu 1,2 miljoen actieve en betalende abonnees tellen in haar internationale divisie, dat zijn geen kleine cijfers voor een nieuwe streaming dienst. In totaal heeft Viaplay 4,8 miljoen betalende abonnees als je de noordelijke thuismarkt mee rekent.

Nog meer Viaplay

Viaplay is het meest herkenbare merk van NENT, Viaplay is dan ook al beschikbaar in 11 landen en overtreft alle verwachtingen van het moederbedrijf. Met al deze nieuwe abonnees in Nederland houdt het alleen niet op, NENT heeft namelijk nog meer plannen voor Viaplay in petto. NENT wil er voor zorgen dat Viaply voor het eind van 2023 beschikbaar is in 16 landen. Ook hoopt NENT dat ze tegen 2025 op de 12 miljoen abonnees zit. Het lijkt erop dat NENT zich wil focussen op de sportwereld met Viaplay, zodat ze niet direct in het vaarwater van de concurrenten zit zoals bijvoorbeeld Netflix of Disney+ maar wel met hen kan concurreren. Daarom doet NENT dus flinke investeringen in haar sport afdelingen bij Viaplay. Zo heeft de service al de Premier League in aantocht, en is de Bundesliga-voetbalcompetitie al beschikbaar.