Formule 1-liefhebbers waren vorig jaar vrijwel het hele seizoen niet erg te spreken over
Viaplay. Ook bij de eerste GP van het nieuwe seizoen waren veel kijkers weer erg ontevreden. Het lijkt Viaplay niet te deren: de dienst
was vorig jaar tevreden met de eigen prestaties en is dat nu nog steeds.
Hoewel er
tijdens en na de GP van Bahrein opnieuw veel geklaagd werd over Viaplay, ziet de dienst zelf juist een positieve ontwikkeling. Alexander Bastin, de topman van Viaplay in Nederland, vertelt aan
Bright dat de dienst veel minder klachten binnenkreeg over de beeldkwaliteit en de stabiliteit van de streams. Het zou maar een klein deel van de klanten zijn dat problemen heeft en Viaplay is tevreden met hoeveel het is verbeterd.
Hoewel kijkers ook vaak niet te spreken zijn over het commentaar bij de races, blijft Viaplay tevreden met de eigen aanpak. Bastin geeft aan dat de dienst blij is met de presentatoren van de Formule 1, die het Nederlandse publiek “iets nieuws” brengen. Het staat klanten vrij om er een eigen mening over te hebben, maar Viaplay gelooft in de eigen aanpak.
Viaplay: “prijsverhoging gerechtvaardigd door aanbod”
Viaplay was ook
in opspraak na een prijsverhoging waarvan juist was beloofd dat die er niet ging komen. Maar Viaplay is overtuigd dat de
prijs klopt met het
aanbod. Dat aanbod is namelijk veel groter dan alleen Formule 1, met bijvoorbeeld andere sport, maar ook films en series.
Ondanks de verscheidenheid aan content is Viaplay overigens niet van plan om meerdere abonnementsvormen aan te bieden, abonnementen met of zonder sport. In andere markten gebeurt dat wel. Welke abonnementen er worden aangeboden wordt bepaald “op basis van een analyse en op bais van de rechten die [Viaplay heeft]”. In de toekomst is het mogelijk dat er wel verschillende abonnementen worden aangeboden in Nederland.