Al sinds
Viaplay is begonnen met het uitzenden van de
Formule 1 regent het
klachten. De dienst heeft daar lang over gezwegen, maar er komt nu ineens reactie uit de dienst. Zo erkent een woordvoerder nu dat het inderdaad beter kan.
Vrijwel elke raceweekend stromen de klachten over Viaplay binnen. Er is kritiek op het commentaar en de analyses, maar de streamkwaliteit is voor veel mensen het voornaamste probleem. Viaplay gaf eerder aan dat dat waarschijnlijk
aan de internetverbinding van de klant lag, maar daar lijkt de dienst van terug te komen.
Een woordvoerder van het bedrijf geeft tegenover
Bright aan dat Viaplay “net zo goed een technologiebedrijf als een entertainment bedrijf is" en dat dat de kwestie van de streamkwaliteit “zeer serieus" wordt genomen. Er wordt erkend dat er nog ruimte is om te verbeteren. Nederland is in korte tijd een
belangrijke markt geworden voor Viaplay, maar de dienst moet de Nederlandse klanten nog leren kennen.
Of dat betekent dat de streamkwaliteit snel verbetert is maar de vraag. Dezelfde woordvoerder geeft namelijk aan dat de dienst er naar uitkijkt om “de komende jaren” een betere streamkwaliteit te gaan bieden. Dat doet niet vermoeden dat bijvoorbeeld
de GP van Monaco dit weekend al in topkwaliteit te zien is.
Ommezwaai in klachtenafhandeling
Viaplay is deze week vrij plotseling begonnen met het behandelen van klachten. Zo is het onlangs begonnen met
reageren op klachten op Trustpilot. De
consumentenbond vroeg ook of Viaplay wilde gaan reageren op Klachtenkompas, maar Viaplay zegt dat ze door een fout e-mailadres dat op die site vermeld stond nooit uit die hoek klachten hebben ontvangen.