We weten inmiddels maar al te goed dat de sportuitzendingen van Viaplay nog niet echt lekker loopt. Zowel op technisch gebied als inhoudelijk zijn er veel klachten. Op die klachten reageerde Viaplay maar weinig, maar nu lijkt de dienst actiever in te gaan op de kritiek.
Viaplay heeft zichzelf in de markt gezet als dé manier om in Nederland Formule 1 te kijken. Daarvan is alleen nog niet veel terechtgekomen. Bij vrijwel iedere Grand Prix regent het klachten over de kwaliteit van de live-uitzendingen.
Afgezien van een advies dat gebruikers de oplossing bij hun internetverbinding moesten zoeken is er nog weinig reactie gekomen op al die klachten. De dienst is na de GP van Spanje zelfs rechtstreeks aangespoord door de Consumentenbond om via Klachtenkompas op feedback te gaan reageren. Zoals gespot door Totaal TV is Viaplay nu aan het reageren op klachten, alleen niet op Klachtenkompas, maar op het platform Trustpilot.
Opvallend is dat de reacties niet afkomstig zijn van de Nederlandse klantenservice. Medewerkers van de Scandinavische klantenservice schieten te hulp en “helpen [hun] Nederlandse collega’s”. De reacties zijn daarom Engelstalig.
Het is nog niet duidelijk in welke mate dit een stap richting verbetering is. De klantenservice geeft aan zelf blij te zijn met het Formule 1-team van Viaplay en te hopen dat iedereen een positieve ervaring kan krijgen. Feedback wordt doorgestuurd aan “het correcte team”, maar er worden geen beloftes gedaan met het oog op verbetering van de dienst.