Netflix heeft het record van maar liefst 214 miljoen
abonnees behaald. Dit aantal zal voornamelijk komen door het succes van de
serie Squid Game.
Squid Game is de grootste Netflix serie ooit,
met maar liefst 111 miljoen kijkers in de eerste weken. Omdat veel mensen de populaire serie willen kijken, heeft Netflix nu een recordaantal abonnees erbij gekregen. De
streamingsdienst heeft nu wereldwijd 214 miljoen abonnees, waarvan er 4,4 miljoen uit het derde kwartaal komen. Dat heeft de streamingdienst
bekendgemaakt aan aandeelhouders.
De serie kwam uit in september en was al gelijk een grote hit. De serie is naar verluid meer dan 900 miljoen dollar waard. Naast Squid Game zorgden ook de series La Casa De Papel en Sex Education voor veel abonnees voor het streamingsplatform.
In Squid Game strijden 456 mensen tegen elkaar om kinderspelletjes te spelen voor een enorme berg geld. Eén probleem: wanneer je verliest, dan verlies je ook je leven. Of de serie een seizoen 2 krijgt is nog niet bekend, wel zijn er al
mogelijke ideeën voor het plot.
Netflix heeft in sommige landen ook de prijzen verhoogd, waaronder
in Nederland. Hierdoor steeg de nettowinst van Netflix met 1,4 miljard dollar. Met Squid Game heeft Netflix bovendien meer abonnees gekregen uit Azië, wat goed is voor de concurrentiestrijd tegen gelijkwaardige platformen zoals Disney+ en Amazon Prime.
Grote plannen voor Netflix
Het streamingsplatform heeft nog grote plannen op de planning staan. Zo komt
The Witcher seizoen 2 eraan in 2021 en heeft het bedrijf de
catologus van Roald Dahl gekocht. Daardoor kan Netflix films en series maken rondom de kinderboeken van de schrijver, zoals Matilda, Charlie and the Chocolate Factory en The Witches.