Het was al duidelijk dat
Squid Game extreem populair is, maar nu heeft
Netflix de cijfers om dat helemaal duidelijk te maken. De nieuwe show is namelijk officieel de populairste nieuwe
serie op Netflix ooit.
Het is lastig om de lancering van Squid Game niet te hebben opgemerkt. Enorm veel mensen kijken de serie of hebben alles al gezien, de show staat al sinds release op nummer één in de meeste landen en zelfs op de schoolpleinen worden de spelletjes uit de serie gespeeld. Kortom, Squid Game is hot en dat wordt nu ook goed duidelijk in de cijfers.
Netflix heeft
via Twitter de
kijkcijfers van de Zuid-Koreaanse serie gedeeld en duidelijk gemaakt dat Squid Game officieel een
record heeft verbroken. Met maar liefst 111 miljoen kijkers is Squid Game de populairste nieuwe serie ooit op de streamingdienst. Dat werd
al eerder voorspeld door Ted Sarandos, de Co-CEO van Netflix. Het vorige record was in handen van Bridgerton met 82 miljoen accounts die de serie hebben gekeken, maar daar is de nieuwe show dus ruim overheen gegaan.
Lugubere kinderspelletjes in Squid Game
In Squid Game worden 456 mensen met enorme schulden uitgedaagd om zes kinderspelletjes te spelen. De winnaar kan niet alleen zijn of haar schulden afbetalen, maar zal zich nooit meer zorgen hoeven te maken over geld. De prijs voor de winnaar is dus hoog, maar de prijs die de verliezers betalen alleen ook: dat kost namelijk hun leven.
Seizoen 1 van Squid Game draait om de deelnemers van de lugubere spelletjes, maar dat is mogelijk niet het geval voor het tweede seizoen. Regisseur Hwang Dong-hyuk wil, als de serie een vervolg krijgt, namelijk
een ander soort verhaal maken.