Viaplay heeft dit jaar de
Formule 1-rechten in Nederland in handen en de
streamingdienst heeft meteen een
samenwerking afgesloten met
Max Verstappen. De twee partijen gaan die samenwerking nu nog een stuk hechter maken.
Op Viaplay is dit jaar niet alleen de Formule 1 te volgen, er wordt ook andere content rondom de sport gelanceerd. Zo is er een documentaire te vinden over Max Verstappen
genaamd Lion Unleashed en de regerend wereldkampioen laat kijkers in een andere reeks zien hoe ze het beste over alle
F1-circuits kunnen racen.
Volgend jaar zal de samenwerking tussen Max Verstappen en Viaplay nog verder uitgebreid worden, zo laat de streamingdienst weten. Zo zal Viaplay komen met een kijkje in het leven van Verstappen. En vanaf de
GP van Singapore zal de Nederlander rijden met een
Viaplay-logo op zijn helm.
In een verklaring laat Verstappen weten erg blij te zijn met de uitbreiding van de samenwerking.
“Ik kijk met veel plezier terug op de samenwerking tot nu toe. Ik weet zeker dat we F1-fans de aankomende periode kunnen trakteren met nog meer mooie content. We weten allemaal dat streaming de nieuwe manier van uitzenden is en ik vind dat Viaplay uitstekend werk verricht om deze toekomst vorm te geven.”
Kritiek op Viaplay
Hoewel Verstappen blij is met de samenwerking, zijn alleen niet alle abonnees zo blij dat Viaplay nu de rechten voor de Formule 1 in handen heeft. Elke raceweekend zijn er namelijk
veel klachten op de streamingdienst.
Viaplay kent namelijk nog steeds een flink aantal technische problemen, waardoor de Consumentenbond zelf een meldpunt in het leven heeft geroepen. De streamingdienst zegt
klanten te gaan compenseren. Daarnaast zijn ook niet alle kijkers blij met het commentaar op Viaplay.