Viaplay gaat slechte F1 streams compenseren

News
maandag, 20 juni 2022 om 9:30
f1viaplayf1641918326
Al sinds de lancering zijn F1-fans niet blij met Viaplay. De dienst zendt de races de komende jaren uit, maar er zijn nog maar weinig Grands Prix vlekkeloos uitgezonden. Al eerder werd duidelijk dat klanten recht hebben op compensatie en nu zegt Viaplay aan de Consumentenbond toe dat te gaan regelen.
Er zijn veel klachten over de F1-uitzendingen van Viaplay. Veel daarvan gaan over het commentaar en de analisten, maar de kwaliteit van de streams laat ook geregeld te wensen over. In eerste instantie kwam er maar weinig reactie op klachten, maar sinds er bemoeienis is vanuit de consumentenbond is de dienst actiever in het afhandelen van klachten.
Maar alleen klachten afhandelen is niet genoeg: de Consumentenbond liet eerder al aan het programma Kassa weten dat Viaplay klanten recht hebben op compensatie. Viaplay zegt nu toe deze te gaan geven. Je moet alleen wel kunnen bewijzen dat de problemen waar je last van hebt aan de kant van Viaplay liggen en je eigen apparatuur voldoet aan de eisen.
De Consumentenbond raadt daarom aan om de problemen die je hebt vast te leggen op een foto of in een filmpje. Als geconstateerd wordt dat de problemen bij Viaplay liggen heb je recht op compensatie in de vorm van bijvoorbeeld een prijsverlaging. Ook een beëindiging van je abonnement waarna je je geld terugkrijgt is een mogelijkheid.
viaplay met tekstf1648643997

Consumentenbond houdt Viaplay in de gaten

De Consumentenbond is blij dat Viaplay compensatie heeft toegezegd, maar houdt de dienst wel in de gaten. Sandra Molenaar, directeur van de consumentenbond, vindt het “hoognodig” dat Viaplay in beweging komt, aangezien er ook tijdens de GP van Canada weer klachten zijn binnengekomen. Of Viaplay zijn beloftes nakomt wordt scherp in de gaten gehouden en wie niet goed geholpen wordt kan terecht op klachtenkompas.