De Instagram Reels
functie bestaat al een tijdje. Toch gaat
Facebook nu de Reels functie in de eigen app integreren. Hoe gaat dat er precies uit zien?
Instagram geeft een aantal
creators in
India, Facebook’s grootste markt, toegang tot de Reels functie die ze kunnen gebruiken op Facebook. Het is op dit moment in een testfase en is dus nog niet beschikbaar voor iedereen.
Instagram Reels kun je goed vergelijken met de korte video’s die je op
TikTok kan maken en bekijken. Die van
TikTok kunnen maximaal 1 minuut duren. Reels kunnen momenteel 15 tot 30 seconden duren. Een stuk korter dan die van TikTok dus. Tevens is er veel kritiek gekomen op de functie, aangezien veel lage kwaliteit TikTok video's gepost worden hierop en de echte Reel video’s minder snel op de For You pagina komen. Instagram is van plan om dit
aan te pakken.
Instagram Reels nu naar Facebook
Hoewel je de Reels niet kan maken in de
Facebook app zelf, kunnen creators in India wel de video's delen via Instagram, op de Facebook nieuwspagina. Het bedrijf is van plan om hun eigen korte video-functie te lanceren genaamd 'Reels on Facebook'. Hierdoor kunnen mensen op de app soortgelijke Reels maken.
De Reels test wordt dus gehouden in India. Of deze nieuwe functie ook echt uitkomt voor iedereen is nog maar de vraag. Het is dan voornamelijk de kwestie of deze functie goed werkt en of het veel gebruikt wordt. Als de test een succes is, dan zal het waarschijnlijk niet lang duren voordat we allemaal met de functie aan de slag kunnen.