God of War Ragnarok ontwikkelaar wil niet '15 jaar aan Noorse mythologie besteden'

News
vrijdag, 17 september 2021 om 9:30
god of war ragnarokf1631221018
God of War was een groot succes en ook God of War Ragnarok lijkt een topper te gaan worden. Toch zal de sequel de laatste game in de franchise zijn die draait rondom de Noorse mythologie. Ontwikkelaar Cory Barlog legt uit waarom dat zo is.
De God of War-franchise was vanaf het begin diep geworteld in de Griekse mythologie. Als Kratos moesten spelers het opnemen tegen bekende goden als Zeus, Hades, Poseidon en Ares. Maar met de reboot in 2018 dook Kratos plotseling op in het koude Scandinavië en moest de chagrijnige protagonist het opnemen tegen goden uit het Noorse pantheon.
God of War Ragnarok zal dat verhaal verder vertellen, maar in tegenstelling tot de eerdere God of War games, zal de Noorse mythologie de setting zijn voor maar twee games. Na Ragnarok zal de franchise stoppen of een andere godenwereld bezoeken. Cory Barlog, de regisseur van God of War, legt in gesprek met YouTuber Kaptain Kuba en Eric Williams, de regisseur van God of Ragnarok, uit waarom die keuze destijds is gemaakt.

Het belangrijkste element in God of War

Barlog ziet het gevecht met de Noorse goden dan ook niet als het belangrijkste element van de nieuwe God of War games, maar juist de relatie tussen Kratos en Atreus, zijn zoon. De ontwikkelaar stelt dat ze de relatie enorm complex kunnen maken, maar vraagt zich tegelijkertijd af of dat wel nodig is.
De regisseur vergelijkt de games daarnaast met The Lord of the Rings-trilogie. Barlog vond dat een fantastische ervaring van ruim 13 uur en de ontwikkelaar wil dat spelers met God of War en God of War Ragnarok dezelfde ervaring hebben. Dat ze met de twee games het gevoel hebben dat ze het complete verhaal hebben gezien. Voordat we de afsluiting zelf kunnen ervaren moeten we nog wel even geduld hebben, God of War Ragnarok komt namelijk ergens in 2022 uit.