Wat heb jij deze week uitgespeeld, gekocht of gekeken? (week 7)

News
zondag, 21 februari 2021 om 14:30
xgn google image
In de week dat het winterweer plaatsmaakt voor heuse lente-achtige temperaturen, zijn wij zoals gebruikelijk weer lekker bezig geweest om je van het laatste nieuws te voorzien op het gebied van gaming, film en tech. Daarbij hebben we weer van alles uitgespeeld, gekocht en gekeken. Wat heb jij deze week uitgespeeld, gekocht of gekeken?

Marcus

Uitgespeeld: Metroid Fusion, Iconoclasts
Gekocht:
Gekeken:

In de week dat ik Iconoclasts kocht schreef ik in deze rubriek dat de game me deels opviel omdat hij iets metroidvania-achtigs uitstraalde. Ik was daarin niet de enige: je ziet de game online regelmatig beschreven als metroidvania. Maar Iconoclasts is als je het mij vraagt geen goede metroidvania. In een metroidvania is er meestal toch sprake van dat je zelf moet uitzoeken hoe je bij het volgende punt waar je heen moet kunt komen, maar in Iconoclasts is er eigenlijk nooit enige twijfel over welke kant je op kunt. Verder verwacht ik in een metroidvania dat als ik richting een doodlopend punt ga, daar iets waardevols is te vinden, of dat ik daar later terug moet komen.
Dat laatste gebeurt, als is het zeldzaam, maar waardevolle dingen vinden is er gewoon niet bij. De enige optionele items die je kunt vinden zijn crafting-materialen voor optionele bonussen. Klinkt leuk, maar de bonussen die het waard zijn kun je vroeg in het spel al maken. Er zijn andere bonussen die misschien nuttig zijn, maar je kunt ze alleen verwisselen bij save points en je kunt slecht anticiperen welke bonussen je nodig zult hebben. De impuls om nieuwe bonussen te maken was al snel weg, evenals de impuls om de hele wereld te verkennen op zoek naar materialen die ik toch niet ging gebruiken. Daarmee is niet gezegd dat Iconoclasts niet het spelen waard is, maar als je het speelt als actie-game/platformer wordt je er waarschijnlijk gelukkiger van dan wanneer je een metroidvania verwachtte.
Verder heb ik Metroid Fusion weer eens gespeeld. Die game is in principe net zo lineair als Iconoclasts, maar heeft de bovenstaande problemen niet, aangezien je wel degelijk af en toe moet zoeken naar de juiste weg. Bovendien is elke optionele upgrade waardevol aangezien ze allemaal concreet je munitie- of energiecapaciteit uitbreiden. Je hebt ze misschien niet allemaal nodig, maar ze veranderen nooit in pickups die je actief negeert omdat je er eigenlijk niets aan hebt.
nswitch hyrulewarriorsageofcalamity 03f1604619025

Theo

Uitgespeeld: -
Gekocht: Hyrule Warriors: Age of Calamity
Gekeken: Sweet Home
Afgelopen week ben ik begonnen met Home Sweet Home, een Zuid- Koreaanse serie op Netflix. De serie, gebaseerd op een webtoon, draait om een appartementencomplex midden in een monster-apocalyps. Na een vreemde gebeurtenis breken er allerlei vreemde monster los en het lijkt er zelfs op dat mensen in monsters veranderen. De symptomen zijn onder meer een bloedneus die overdreven heftig is, waarna mensen ineens veranderen in iets geks.
Hoewel ik pas een paar afleveringen in de serie zit heb ik daarbij al de meest vreemde creaturen voorbij zien komen. Een gigantisch wezen dat meer mond is dan gezicht met een meterslange tong, een enorm oog dat mensen beukt en een monsterachtig vrouwtje met een onverzadigbare honger naar vlees bijvoorbeeld. De serie is op momenten grappig, maar het horrorelement is daarbij lekker bruut. Verder is het een typische Zuid-Koreaanse serie, waar ik alleen maar van kan smullen!
Verder heb ik deze week een begin gemaakt met een game waar ik al tijden aan wil beginnen: Hyrule Warriors Age of Calamity. De game vertelt een verhaal rondom Breath of the Wild en dat intrigeerde me enorm. Ik heb die game namelijk van A tot Z uitgespeeld en kan niet wachten op het vervolg. So far is Age of Calamity een vermakelijke game die er erg goed uitziet. Hoewel ik nog niet ver in het verhaal ben, is het ook al smullen om de vele vijanden met bosjes tegelijk de lucht in te meppen alsof het niks is.