Hoe maakt Bethesda het Fallout 76 debacle goed? - XGN Doe Mee

    Death Stranding is net uit en de hype van de game ligt dan ook achter ons. Een goed moment voor de XGN Doe Mee om eens te kijken naar andere aspecten in de game-industrie, zoals Bethesda en Fallout 76. Hoe maakt Bethesda het Fallut 76 debacle goed? Welkom bij de XGN Doe Mee!

    Bethesda

    Een weekje geleden wilden wij graag weten wat volgens jullie de beste titel van gamemaker Hideo Kojima. Want de nieuwste game van de Japanse producer is sinds deze week verkrijgbaar: Death Stranding. Kojima is voor velen uniek in zijn doen en kunnen en de game is dan ook weer een spektakel van een bepaalde klasse; onze Luuc gaf de game in zijn review een 8.5. Maar terugkerend op zijn beste titel, dat vind Magnus nogal lastig:

    Een hele moeilijke, ik zou niet zo makkelijk kunnen kiezen tussen Metal Gear Solid 2 en Metal Gear Solid 3, maar dan wordt het toch 3.

    Het verhaal van Snake en the Boss, het feit dat je in de jaren 60 bent en geen futuristische wapens hebt die je helpen. De jungle setting en de Cobra Unit bazen zijn geweldig! Ook het feit dat je in het begin van het spel een giftige slang kan pakken en dan aan het einde nog op een waker gooien die dan gebeten word door die slang.

    Magnus

    Voor vele liefhebbers van de Kojima-titels zijn het soms de kleine aspecten, zoals Marcus hierboven al benoemd. Er zijn ook fans die enthousiast zijn over de bijzondere manier van het verhaal dat typisch Kojima is en die vaak nooit is zoals je verwacht. En bij Death Stranding is dat natuurlijk hetzelfde.

    Goed, van Kojima gaan wij naar Bethesda. De ontwikkelaar en uitgever heeft de afgelopen weken de woede van Fallout 76-spelers op de hals gehaald met de abonnementsvorm van Fallout 1st. Hiermee kunnen gamers in een privéwereld spelen, maar dit kost wel vijftien euro per maand. Na de nogal lastige lancering van Fallout 76 vragen wij aan jullie:

    Hoe maakt Bethesda het Fallout 76 debacle goed?

    Fallout 76 is geen succes gebleken voor Bethesda en ook Wolfenstein: Youngblood en RAGE 2 zijn niet de succesvolle titels die Bethesda graag had willen zien. De nieuwste DOOM, DOOM Eternal, is zelfs een paar maanden uitgesteld. Of het allemaal verband houdt met elkaar is de vraag, maar het lijkt erop dat Bethesda haar reputatie probeert te verbeteren.

    Maar hoe maakt Bethesda het Fallout 76 debacle goed? Laat jouw reactie hieronder weten en vertel er ook bij WAAROM dat de manier is om het goed te maken. Zien wij jullie volgende week terug bij een nieuwe XGN Doe Mee. Een fijn weekend gewenst!

    Fallout 76

    Verkijgbaar vanaf 14 november 2018

    Meer over deze game

    © 2005 - 2019 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.