The Affair seizoen 2 review - Wat een cliffhanger!

zondag, 05 november 2017 om 15:34
The Affair seizoen 1 beloonden we met een dikke 8.5 en omschreven we als ‘Spannend’. In The Affair seizoen 2 zien we hoe het verder gaat met alle drama én is er een onopgeloste moord. In deze The Affair seizoen 2 review lees je hoe een affaire tot wel hele bizarre taferelen kan leiden.
In het eerste seizoen van The Affair maakten we kennis met Noah Solloway (Dominic West), een mislukte schrijver die ongelukkig getrouwd is vier kids heeft. Aan de andere kant leerden we Alison Bailey (Ruth Wilson) en haar man Cole Lockhart (Joshua Jackson) kennen. Alison en Noah krijgen een affaire met elkaar.

Ander perspectief

Wat dat eerste seizoen zo sterk maakte was het verhaalperspectief. Elke afleveringen werd verteld vanuit twee verschillende personen, waardoor je steeds vanuit iemands ogen licht op de zaak krijgt. Dit zodat je als kijker langzamerhand informatie voorgeschoteld krijgt vanuit meerdere perspectieven om jezelf vervolgens de vraag te stellen: wat is de waarheid?
Dit sterke mechanisme wordt ook gebruikt in The Affair seizoen 2. Het tweede seizoen telt 12 afleveringen van bijna een uur per keer, en continu zie je vanuit meerdere invalshoeken een verhaal. En meteen al vanaf het begin krijg je mee dat er iemand dood is. Als kijker heb je nog geen idee waarom. Maar Noah Solloway staat terecht in een rechtszaal. Gedurende 12 afleveringen wordt duidelijk wat zich precies heeft voltrokken op die ene fatale avond.
The Affair seizoen 2 review afbeelding 1

Datesimulator

Wat dus zo sterk is, is dat net als in het eerste seizoen dus meer aan de hand is dan enkel een affaire en allemaal dramatische gebeurtenissen in meerdere gezinsleven. Het groter geheel is bijzonder mysterieus en daardoor blijf je continu maar doorkijken!
The Affair seizoen 2 doet verder goed aan karakterontwikkeling. Noah is nog steeds samen met Allison, terwijl Helen er op los datet met een paar mannen en ook Cole weer de liefde lijkt te hebben gevonden bij iemand. Natuurlijk gaan niet al die relaties van een leien dakje en dus valt er peer keer genoeg te beleven. Elk personage heeft zijn eigen sores en gezegd moet worden is dat iedereen zeer goed acteert waardoor elke verhaallijn even geloofwaardig en interessant is.
The Affair seizoen 2 review afbeelding 2

Alles is boeiend

Dat is wel een van de sterkste punten uit The Affair. Het maakt niet uit wie in beeld komt, alles is boeiend. Al ligt de nadruk vooral op Noah en Alison. Want hoe gaat het er aan toe met de twee tortelduifjes die in seizoen 1 continu van bil wilden gaan? The Affair seizoen 2 bevat nog steeds stomige seksscènes, maar eigenlijk niet rondom de twee hoofdrolspelers.
Zij hebben toch redelijk veel problemen. Zeker als Alison zwanger raakt en Noah opeens een succesvol auteur wordt, staat hun relatie onder hevige druk. En dan blijkt ook dat hun achtergrond misschien te veel van elkaar verschilt. En dan is de vraag hoe beiden daarmee omgaan? Komen ze uit hun problemen of niet?
The Affair seizoen 2 review afbeelding 3

Herkenbare thema's

Ondertussen worst Cole met diverse issues in zijn nieuwe relatie en vooral zijn broertje Scott. Die is zwaar aan de drugs en Cole wordt knetter gestoord van zijn familie. Er zou een vloek heersen op zijn familie en langzaam maar zeker begint hij daar zelf ook nog bijna in te geloven. Is het echt zo?
En wat doet Hellen, de ex-vrouw van Noah? Ook zij zit niet stil. Al zal ze altijd een zwak houden voor Noah. Als je van drama houdt en overtuigende personages is The Affair een aanrader. De serie borduurt fijn verder op een ijzersterk eerste seizoen. En eerlijk is eerlijk; er valt weinig op aan te merken. Een ieder kan zich herkennen in een thema dat voorbij komt en dat maakt de serie heel menselijk.
The Affair seizoen 2 review afbeelding 4

The Affair seizoen 2 review - Topseizoen

Het enige is dat sommige dingen verhaalperspectieven een beetje geforceerd op elkaar aansluiten, maar dat moet wel om het overkoepelende geheel mysterieus te houden. Verder is The Affair seizoen 2 (bestellen op DVD kan hier) weer een topseizoen met veel drama, romantiek en kennelijk moord. Of was het doodslag? Duidelijk is dat er in ieder geval een derde seizoen komt, want er zijn nog zoveel vragen niet beantwoord!