Destiny 2 Black Armory Review - Voldoet het aan de eisen?

zaterdag, 05 januari 2019 om 12:23
Destiny 2 Black Armory is op 4 december van start gegaan als deel van de annual pass. De uitbreiding bracht veel nieuwe en goede content met zich mee, maar heeft ook zo zijn problemen. Lees in deze Destiny 2 Black Armory review wat wij ervan vonden!
De nieuwe Destiny 2 uitbreiding Black Armory is vernieuwend en zorgt voor extra speelbare activiteiten als Lost Forges, Scourge of the Past en exotic quests. Toch kan Black Armory niet echt worden gezien als uitbreiding. Het is een content update. Er is namelijk geen nieuwe campaign te vinden die specifiek met Black Armory te maken heeft. Ook ontbreken nieuwe Strikes en PvP-maps. De uitbreiding is dus echt voor spelers met een hoog krachtlevel. Wat jammer is voor spelers die onder dat level zitten en wel betalen voor de annual pass.
De problemen die Destiny 2 had, door onder andere de uitbreidingen Curse of Osiris en Warmind, werden grotendeels al opgelost met Forsaken. Black Armory bouwt verder op de fundering die Forsaken heeft gelegd en geeft spelers een reden om terug te keren naar de game.
Destiny 2 Hunter

The Lost Forges is voor veteranen

De nieuwe activiteit, The Lost Forges, is Destiny in hart en nieren. Teamwerk, grote waves aan vijanden en hoge beloningen, maar is dus ook niet heel uniek vergeleken met bijvoorbeeld Strikes. De wapens die je krijgt van de forges zijn heel sterk en geven je het gevoel dat je echt iets speciaals in handen hebt. Er zijn ook meer geheimen te vinden op de locaties dan enkel de forge alleen. Zo is er een manier om speciale emblems vrij te spelen en exotic quests te vinden. Het is daarom ook leuk om de locatie helemaal uit te pluizen op geheimen. Iets waar Destiny bekend om staat.
Verder is de nieuwe activiteit uitdagend en dwingt het de speler tot het uiterste. The Lost Forges is moeilijk, niet qua mechanics, maar qua vijanden. Dat komt omdat Black Armory het krachtlevel van alle guardians verhoogt met vijftig. Dus de spelers die een maximaal krachtlevel hadden voor Black Armory, dat was 600, moeten nu weer aan de bak om The Lost Forges te kunnen spelen.
Het vereiste voor Lost Forges is namelijk 610. Je wordt gedwongen om oude activiteiten te spelen voordat je kan beginnen aan The Lost Forges. De eindbaas voor de eerste forge is 630, dus is een echte uitdaging en waarschijnlijk te moeilijk voor een beginnende speler. Dit brak het ritme van Black Armory op dag één al doormidden en zorgde voor een gefrustreerde ervaring.
Destiny 2 Lost Forges

Aan storytelling valt nog te sleutelen

Die Black Armory ervaring komt vooral door de forges: de Volundr Forge, de Gofannon Forge en de Izanami Forge. Voor de Gofannon Forge keer je terug naar The Spider op de Tangled Shore en leer je kleine dingetjes over zijn geschiedenis met Saviks, wat goed is. Storytelling is namelijk iets waar Bungie aan kan sleutelen, dat deed het bedrijf met Forsaken al een stuk beter, maar lijkt met Black Armory weer verloren te gaan.
Over storytelling gesproken: het nieuwe personage ADA-1 is geheimzinnig en een goede toevoeging aan de game. We maken kennis met haar in het begin van de uitbreiding, maar daarna dient ze vooral als verkoopster in de Tower, maar dat is wat we van Destiny gewend zijn. Er wordt een nieuw en interessant personage geïntroduceerd, maar daar blijft het ook bij. Geen goede storytelling dus.
Destiny 2 - ADA-1

Probleem van Destiny valt in herhaling

Nadat je dat nieuwe personage, ADA-1, ontmoet, stuurt ze je op pad om een gebroken frame te herstellen, maar dit moet de speler doen door middel van saaie quests die de grind in Destiny 2 nog meer omarmen. Voor de doorgewinterde Destiny speler is het redelijk frustrerend om deze stappen te doorlopen. Aangezien we die stappen voorheen al duizend keer, misschien in andere varianten, hebben moeten doorlopen.
Daarentegen is er wel een groot probleem opgelost met Black Armory. Dat is dat Lost Forges nu over matchmaking beschikt waardoor je sneller en vaker kan spelen. De forges belonen je met wapens die willekeurige eigenschappen hebben, dus dat zorgt ervoor dat je soms een betere versie van een wapen krijgt dan anderen. Oftewel, blijven spelen dus! (De matchmaking zit vanaf nu ook op Escalation en The Blind Well)

Scourge of the Past is prachtig

Wat Black Armory wel een goede toevoeging maakt, is de nieuwe raid: Scourge of the Past. De nieuwe raid vindt plaats in een nog nooit eerder bezocht deel van de The Last City. De raid is verfrissend en ook niet al te moeilijk. De raid is veel korter en makkelijker dan ‘The Last Wish’ en dat is misschien maar beter ook. De raid kan zo vaker worden gespeeld. De raid heeft kleine puzzeltjes en leuke stukken waar je je sparrow mag gebruiken.
Verder heeft de eindbaas een heel mooi design, zijn er veel details in de raid te vinden, zijn de hindernissen goed uitgedacht en is het coördinatensysteem heel goed uitgedacht. Weet wel waar je heen gaat, want je kan makkelijk verdwalen op de grote map. Na het voltooien van de raid krijg je mooi uitziende armor, met goede statistieken. Ook heb je kans exotische wapens te krijgen: Anarchy, Tempered Dynamo, Threat Level, No Feelings en Bellowing Giant.
Destiny 2 - Scourge of the Past

Gemiste headshot

Als je had verwacht dat je met deze uitbreiding een nieuw verhaal zou krijgen, nieuwe Strikes of PvP-maps zit je er aardig naast. Als je van de typische Destiny 2 grind houdt is de nieuwe uitbreiding echt iets voor jou. Het is jammer dat de uitbreiding alleen te spelen is voor spelers van minimaal power level 600, dus spelers met een lager power level vallen een beetje buiten de boot en kunnen pas veel later de nieuwe content spelen. De nieuwe raid is daarentegen wel heel mooi, evenals de nieuwe wapens en armor. Black Armory is het begin van meerdere soortgelijke uitbreidingen in de toekomst, maar komt niet in de buurt van Forsaken.