De nieuwe update voor Monster Hunter Wilds voegt niet alleen nieuwe content toe voor de game. Het is ook nog eens een verademing voor PC-spelers.
Monster Hunter Wilds werd bij release erg goed ontvangen. In
onze review werd de game beloond met een 9,0 en op
OpenCritic staat hij op een 89. Op Steam is de beoordeling voor Monster Hunter Wilds recent echter ingekakt naar
Overwhelmingly Negative en dat komt door de performance van de game.
Bij release was het al niet eenvoudig om Monster Hunter Wilds soepel te draaien - de RE Engine die Capcom gebruikt is berucht zwaar voor de processor - maar sinds er meer updates zijn uitgekomen is dat nog veel moeilijker geworden. Zelfs spelers met dikke gaming PC’s hebben last van stutters en een lage framerate.
Het lijkt er nu echter op dat Free Title Update 2 de problemen voor de PC-versie van de game heeft opgelost of in ieder geval voor een deel van de spelers. In de patch notes in te lezen dat er een ‘shader compilation problem’ is opgelost. In plaats van tijdens de gameplay zelfs de shaders te compileren, wordt dat nu gedaan bij het opstarten van de game. Dat moet de processor een heel stuk ontlasten en stutters voorkomen.
Nieuwe Monsters om te bevechten
Free Title Update 2 is ook goed nieuws voor andere spelers van Monster Hunter Wilds. Terwijl zij namelijk geen last hebben van performance problemen, kunnen ze wel gewoon genieten van alle andere dingen die de patch toevoegt.
Zo is het nu mogelijk om tegen de nieuwe monsters Lagiacrus (geïntroduceerd in Monster Hunter Tri) en Seregios (geïntroduceerd in Monster Hunter 4 Ultimate). Eerstgenoemde zorgt bovendien voor de eerste onderwatersecties in Monster Hunter Wilds. Ook is het nu mogelijk om het uiterlijk van wapens aan te passen, zodat je er altijd stijlvol uitziet.