The Club Preview

Preview
vrijdag, 13 april 2007 om 17:04
xgn google image
Onlangs bij een Sega Benelux presentatie zei Alistair Hatch uitdagend de woorden ‘A driving game with guns’. The Club belooft een unieke game te worden, wat kunnen we precies verwachten?
Onlangs ontvingen we van Sega Benelux een uitnodiging om een kijkje te nemen in twee van hun aanstormende games: Sega Rally en The Club. Binnenkort zul je meer over Sega Rally kunnen lezen, voor nu moet je het toch echt doen met The Club.
Bizarre creations
The Club moet een unieke third peron action game worden, waarbij het zich afspeelt, hoe kan het ook anders, in The Club. The Club is de meest geheime en exclusie organisatie ter wereld. Het spel wordt 18 maanden lang ontwikkeld door Bizarre creations die ondere andere verantwoordelijk zijn voor de 360 knaller Project Gotham racing 3. Van het PGR3 team zijn dan ook mensen betrokken in het maken van dit spel. Dat zijn geen slechte feiten om te horen.
Personages
The Club wil zich gaan richten op zowel de hardcore als ook de casual gamers, ofwel eigenlijk gewoon iedere gamer. Dit willen ze mogelijk maken door de game uitdagend te maken. Het is de bedoeling dat je deze game steeds overnieuw zult spelen. Het draait niet om één centraal karakter maar er zullen 8 speelbare karakters zijn, al deze karakters zullen hun eigen motivaties hebben om te spelen, net zoiets als Street Fighter. Sommige personages zul je wel leuk vinden, andere niet. Zo kun je straks bijvoorbeeld aan de slag als politieman Renwick of als Dragov, een Russische crimineel die heeft weten te ontsnappen uit de Russische gevangenis. Als jij je personage uitkiest aan het begin van het spel, zul je de geschiedenis van je personage ook kunnen lezen ofwel je kunt inzien hoe die persoon bij The Club is beland.
Levels
In totaal zul je mensen moeten afmaken op 8 verschillende locaties in de wereld. Elk level heeft diverse routes en game modi, dit is net zoals bij PGR3. Dit idee is samen bedacht met John Wallin, de man die Gears of War heeft bedacht. Tussen de verschillende locaties zal een grote diversiteit zijn. Het exacte aantal levels is nog niet bekend maar dat zullen er ongeveer 50 a 60 zijn. Nou denk je misschien: wow dat is veel. Is dat zo? Ja en nee. Het klinkt absoluut als veel maar één level zal niet meer dan 2 of 3 minuten in beslag gaan namen wat een bewuste keuze is van Bizarre Creations. Het is namelijk de bedoeling dat jij in een zo kort mogelijke tijd het level voltooid en daarbij natuurlijk zoveel mogelijk uit de kast haalt: mensen doodschieten, doodshoofdkopjes raken, ofwel gewoon zoveel mogelijk punten halen door maar te blijven rennen, schieten en uiteraard herladen. Snelheid staat voorop, vandaar dat Hatch de woorden ‘A driving game with guns’ noemde.
Uniek scoring systeem
Het leuke is dat jij natuurlijk nooit in één keer weet hoe het level in elkaar zit en dus zul jij nooit in een keer de maximale score weten te behalen. Er zijn allerlei mogelijkheden per level. Het maakt uit hoe je iemand schiet. Schiet je hem door zijn hoofd, ergens anders in zijn lichaam of blaas je hem op met de explosieven in de buurt? Hoeveel doodskoppen die aan de muur hangen, weet jij te raken? Wanneer schiet je iemand? Zie je hem al lopen voordat hij de hoek om draait of zie je hem pas heel laat? Dit soort dingen zijn van cruciaal belang voor je score. De game zal zich ook erg gaan richten op het multiplayer gedeelte en de online mogelijkheden. De bedoeling hiervan is dat je natuurlijk geprikkeld wordt als je de game points van iemand anders ziet. Dan denk je op een gegeven moment: hoe heeft hij (zij?) dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen? Dat kan nooit! Maar uiteindelijk kan alles en daarom wil jij steeds opnieuw een level gaan spelen om er meer uit te halen en jezelf blijven te verbeteren. Als je alles heel snel en goed doet, zal er bovenin je scherm een balkje vol lopen waardoor je de volgende keer een combo kunt gebruiken om iemand neer te schieten. De doodshoofden die aan de muur hangen zijn ook van cruciaal belang betreffende je combo’s. Doe je dit steeds goed, dan haal je maximale punten. Maar let op: het balkje loopt ook weer heel snel leeg, het vergt oefening, oefening en nog eens oefening. Hoe staat het ervoor met jouw vaardigheden?
Het positieve aan de game is dat je elk level gewoon kunt laden, je hoeft niet eerst 20 minuten te spelen om bij het punt te belanden waar je jezelf eigenlijk wilde verbeteren. Alles wordt toegankelijk gemaakt. Maar het mag duidelijk zijn dat alles draait om snelheid en vaardigheid. Er zullen dan ook geen bazen in een leven voorkomen want dat vertraagt alleen maar het proces. Over de wapens weten we nog niet zoveel, behalve dat dat per level zal verschillen. De muziek klonk verder goed dus daar heb ik niks op aan te merken. Het enige wat ik me afvraag is hoe het zit met de graphics, we hebben één level gezien waarvan ik de graphics niet noemenswaardig vond. Ik weet alleen niet of dit level al wel of niet af is, en hoe het dus met de rest van de levels ziet. Een absoluut voordeel is wel dat je heel erg lang vooruit kunt als je deze game aanschaft!

Populair Nieuws