Fight Night Round 3 Review

zondag, 15 april 2007 om 13:00
Wanneer je kijkt naar de populaire sporten in Nederland zul je boksen vast niet tegen komen. Het komt enkel in de media voor en daar blijft het dan ook bij. Is dit omdat het gewoon zo saai is of zijn sommige gevechten te heftig? Met FNR3 kan het er in ieder geval wel heftig aan toe gaan.
Carreer modus
Wanneer je de carreer mode aanklikt kun je een eigen bokser maken. En dan kun je ook echt alles veranderen. Van het gezicht tot en met het aantal spieren wat de bokser krijgt. Zo kun je een vetzak maken die een enorme bierbuik heeft maar ook iemand die barst van de spieren. Ik ging er een beetje tussenin zitten. Ook het gezicht is te veranderen naar jouw keuze. Uiteindelijk is ook de vechtstijl aan te passen aan jouw stijl. Als je hiermee klaar bent kun je een contract tekenen. In dit contract staat tegen wie je vecht en hoeveel je er aan verdient mocht je winnen. Dit bedrag loopt natuurlijk op wanneer je beter en beter wordt. In het begin verdien je het luttele bedrag van rond de 500 euro, en ja, dit is weinig. Voordat je mag vechten moet je je bokser eerst laten trainen. Dit kan gedaan worden door iemand die gratis in te huren is, door iemand waar je 25.000 euro voor neer moet leggen of door een trainer die het dubbele vraagt van 25.000 om eventjes te trainen. Uiteraard heeft het effect welke trainer je kiest. Hoe meer geld je er investeert, hoe sneller je bokser beter wordt. Als training kun verschillende onderdelen kiezen die elk de nadruk leggen op een ander aspect.
Eindelijk is het dan zover, je mag boksen. De eerste wedstrijden zijn erg makkelijk. Je vijand sla je zo een paar keer knock-out waardoor je je al snel gaat vervelen met deze game. Gelukkig worden je tegenstanders na een paar potjes wat beter en is het al moeilijker om ze te raken. Pas nu wordt de game een uitdaging die gevecht na gevecht spannender en spannender wordt. Het doel is om als beste bokser te eindigen. Dit gaat gepaard met vele trainingen, gevechten en het ondertekenen van contracten. Na elk gevecht moet je namelijk een nieuw contract ondertekenen.
Grafisch helemaal top
Zit boksen niet in je bloed? Dan kun je nog altijd genieten van de grafische beelden. Tijdens een gevecht zie je de zweetdruppels van de lichamen afspatten. Wanneer er iemand knock-out geslagen wordt zie je het hele gezicht mee bewegen met de knal die uitgedeelt wordt. Er komt zelfs water uit de mond wat een grappig beeld weergeeft. Wanneer je FNR3 koopt heb je één ding garant, sublieme graphics.

Regelrechte poort
Een erg groot minpunt is dat de laadtijden tergend lang zijn. Soms zit je 15 seconden te wachten totdat je eindelijk weer verder kan. 15 seconden klinkt misschien niet lang maar wanneer je zo geconcenteerd met de game bezig bent ga je je daar toch snel aan ergeren. Omdat dit ook al op de Xbox 360 was kun je zien dat het een regelrechte poort is waar verder niks meer aan is gedaan. Erg slecht van EA. Qua muziek zit het gelukkig wel in orde. De soundtracks zijn leuk en de geluiden die je bij gevechten hoort zijn als bij een echt gevecht. Wanneer er iemand knock-out geslagen wordt hoor je het hele gezicht kraken.
Heb je niks met boksen? Dan is deze game een afrader. Je zult enkel genieten van de graphics en om daar 60 euro voor neer te leggen... Ben je helemaal een boksfan, dan moet je deze game zeker niet laten liggen. Met een carreer modus en online mogelijkheden kun je je ontzettend lang vermaken.