Lords of the Fallen Preview - Zwiepen met hamers en dolken

Preview
dinsdag, 24 september 2013 om 11:00
xgn google image
Als je naar een willekeurige video van Lords of the Fallen kijkt, lijkt het erop dat CI-Games een mix van Darksiders en Dark Souls aan het maken is. Nu we de game in actie hebben gezien wordt dat vermoeden niet bevestigd, want Lords of the Fallen heeft ook nog wel wat eigen truukjes.
In de demo die we voor onze kiezen kregen, zagen we een gespierde ridder door een duister middeleeuws kasteel lopen, dat zo uit een Castlevania game had kunnen komen. Veel kandelaren aan de muur dus, grote gekleurde doeken en uiteraard genoeg griezels die door de hallen wandelen. Hoewel de game er een realistische look op nahoudt, heeft het een soortgelijke cartooneske sfeer die we kennen uit Darksiders, maar dan wel in mindere mate.
Ontdekken en hakken
Hoewel het ontdekken van je omgeving een belangrijke rol speelt in Lords of the Fallen (er zijn een hoop verborgen ruimtes), is de hoofdrol weggelegd voor de vele gevechten die de game rijk is. Deze duels met orcs en andere monsters nemen heel wat tijd in beslag, op je tegenstander afrennen terwijl je met je hamer in het rond zwiept heeft namelijk weinig zin. Je zult de aanvalspatronen van je vijand moeten observeren om daar vervolgens op het juiste moment op te reageren.
Backstabben
Hier komt de vergelijking met Dark Souls om de hoek kijken, want ook in die game kun je een gevecht goed beginnen door je nietsvermoedende vijand te backstabben en in één klap enorm veel schade aanrichten. Het om elkaar heen dansen terwijl je loert naar een aankondiging van de volgende aanval is ook hier aanwezig en de wapens voelen allemaal heerlijk gewichtig aan. Wij zagen iemand met een grote hamer rake klappen uitdelen en iedere keer als hij het slagwapen optilde voor de volgende klap, had hij er zichtbaar moeite mee om het ding op te tillen en weg te zwiepen.
Geen kopie
Toen wij vroegen naar de overeenkomsten met Darksiders en Dark Souls, was de vertegenwoordiger van CI Games het met ons eens dat de game het één en ander gemeen heeft met de twee series, maar dat er op de achtergrond een wereld van verschil aanwezig is. Zo zal Lords of the Fallen niet zo streng zijn als het met vlagen onmogelijke Dark Souls en zijn er meer mogelijkheden tijdens de gevechten dan bij Darksiders.
Van hamer naar dolk
Om dit te bewijzen wisselde het personage van zijn zware hamer naar twee dolken. Heel de houding van het personage veranderde hierdoor en zijn vechtstijl werd razendsnel en veel atletischer. Het wegrollen van aanvallen speelde ineens een veel grote rol dan het blokkeren van inkomende klappen en hoewel de aanvallen minder schade aan konden richten, zorgde de hoge snelheid ervoor dat de gepanserde griezel snel het loodje legde.
Realistisch met demonen
Omdat deze één op één gevechten zo'n centrale rol in de game hebben, zul je zelden grote groepen tegenstanders tegenkomen. Gelukkig maar, want als je een keer twee vijanden tegelijk tegen het lijf loopt, zul je goed je best moeten doen om het er levend vanaf te brengen. Deze realistische (voor zover je daarover kunt spreken in een game met demonen) manier van vechten sprak ons erg aan en geeft de game een eigen gezicht. We houden nog even een slag om de arm, maar het begint er op te lijken dat Lords of the Fallen veel meer is dan de som der delen.

Populair Nieuws

Laatste Reacties