Viaplay gooit nog meer olie op Verstappen versus Hamilton-vuur

News
dinsdag, 05 april 2022 om 16:30
f1 max verstappen abu dhabi bekerf1649153693
Dit jaar is Viaplay de rechthebbende van de Formule 1 in Nederland, maar de streamingdienst zit ook in andere landen, waaronder thuisland Zweden. Daar is het bedrijf gekomen met een opvallende F1-reclame.
Om het nieuwe Formule 1-seizoen te promoten, is Viaplay gekomen met een campagne om zoveel mogelijk kijkers aan te trekken voor de streamingdienst. Daarvoor heeft het bedrijf een opvallende reclame gemaakt, waarbij het lijkt alsof er berichten worden gestuurd tussen coureurs, teambazen en andere belangrijke figuren in de Formule 1.
Het begint allemaal nog onschuldig, met de hoop voor Daniel Ricciardo om weer een race te winnen en een shoey op het podium te drinken - champagne uit een bezwete schoen. Vervolgens reageert teamgenoot Lando Norris met een kots-emoji. De Viaplay-reclame gaat daarna alleen snel verder met hardere grappen.
Zo worden er grappen gemaakt over het feit dat Michael Masi uit zijn rol is gezet als wedstrijdleider, dat Nikita Mazepin uit de Formule 1 is gegooid en dat Charles Leclerc constant crasht tijdens de Grand Prix van Monaco. De reclame gooit ook nog meer olie op het vuur van de discussie over de titelstrijd van 2021. Zo zien we hoe Max Verstappen allerlei emoji’s, photoshops en video’s over de controversiële finale in Abu Dhabi stuurt naar Lewis Hamilton. Toto Wolff reageert vervolgens met zijn nu al legendarische uitspraak: “No Mikey no, that’s so not right!”

Kritiek op Viaplay Nederland

De reclame van de Zweedse tak van Viaplay krijgt een gemengde ontvangst. Zo vinden sommigen dat het een briljante en humoristische reclame is, terwijl anderen het niet vinden kunnen dat een ‘serieuze streamingdienst’ met zo’n commercial aan komt zetten.
In Nederland krijgt Viaplay ook de nodige kritiek, maar niet om een reclamespotje. Zo zijn klanten van de streamingdienst niet blij met de beeldkwaliteit van de Formule 1 en ook het commentaarsduo krijgt geen warm onthaal. Volgens Viaplay liggen de problemen bij de beeldkwaliteit voornamelijk bij de gebruikers zelf, door bijvoorbeeld een slechte internetverbinding of een oudere smart TV.