Een topman van
Ubisoft claimt dat gamers
NFT’s ‘niet snappen’. Volgens hem is het gebruik van NFT's juist voordelig voor de gamers.
In december kondigde Ubisoft Quartz aan, een NFT-platform voor games. Dit zorgde voor veel
negatieve reacties. In een
interview met Finder laat Nicolas Puard, vicepresident van Strategic Innovation Lab bij Ubisoft, weten dat fans NFT's 'gewoon niet snappen’.
Verder vertelt Puard dat ze bij Ubisoft graag gamers 'de mogelijkheid geven hun items te verkopen zodra ze er klaar mee zijn of als ze klaar zijn met de game'. volgens Puard is dit juist heel gunstig, alleen snappen de gamers dat nog niet.
Vorig jaar kondigde Ubisoft aan NFT’s in games te gaan verwerken in de vorm van
Ubisoft Quartz. Zo kunnen spelers in
Ghost Recon Breakpoint bepaalde items kopen er weer verkopen. Hier kunnen de spelers geld mee verdienen, hoewel standaard ook een gedeelte van het verdiende bedrag naar Ubisoft gaat.
Andere gamebedrijven tonen ook interesse in NFT's
Veel spelers reageerden negatief op de toevoeging en Ubisoft gaf toe dat er nog weinig NFT’s werden verkocht. Andere gamebedrijven hebben ook hun interesse aangekondigd in de NFT’s. Zo kondigde GSC Game World, de ontwikkelaar van
STALKER 2, aan NFT's te willen verwerken in de game. Nadat dit veel negatieve reacties kreeg, besloot de studio dit uiteindelijk
toch niet te doen.