Als je
PlayStation-gamer bent en wel eens digitale games koopt, ben je ongetwijfeld bekend met de
PlayStation Store. In principe is het handig om zo’n digitale winkel te hebben, maar er is nog wel wat verbetering mogelijk. Daarvoor heeft
Sony nu nieuwe hulp ingeroepen.
Sony heeft een voormalig
Apple-topman Ben King aangenomen om de teugels om handen te nemen van PlayStations direct-to-consumer diensten, zo meldt
Variety. De PlayStation Store is daar natuurlijk één van de belangrijkste onderdelen van. Die wordt dan ook belangrijk onderdeel van wat King zoal gaat doen.
King noemt de PlayStation Store één van de meest bezochte digitale media stores ter wereld. Dat brengt volgens hem een unieke kans om “creatief na te denken over de relatie met consumenten”. Hij hoopt consumenten te kunnen helpen om het maximale uit het PlayStation ecosyteem te halen, terwijl hij in de tussentijd natuurlijk ook financiële kansen wil creëren voor de parnters van Sony.
King heeft ruimt 12 jaar bij Apple gewerkt in verschillende posities. Daarbij is hij onder andere verantwoordelijk geweest voor iTunes, de App Store en Apple Music. Met digitale stores heeft King dus in ieder geval ruimschoots ervaring.
Wat voor verbeteringen kan de PlayStation Store gebruiken?
Het is niet duidelijk wat gebruikers voor veranderingen kunnen verwachten in de PlayStation Store. Vorig jaar was er enige ophef toen de Store overspoeld werd met
games die alleen bestonden om makkelijke Platinum Trophies uit te delen. Daar willen veel gebruikers het liefst vanaf, maar er zijn natuurlijk ook andere verbeteringen mogelijk.