Sinds vorige maand kunnen liefhebbers van virtual reality met de PSVR 2 aan de slag. Sony heeft er vertrouwen in dat het nieuwe apparaat het beter gaat doen dan het origineel.
Hoewel een aantal grote bedrijven er al veel geld in hebben gestoken, is virtual reality nog steeds niet echt een groot succes bij het mainstream publiek. Sony hoopt daar verandering in te brengen door middel van de PlayStation VR2, die sinds 22 februari is gelanceerd.
De Japanse uitgever is al heel tevreden met de lancering van de nieuwe VR-bril. Dat heeft Hiroki Totoki, de Chief Financial Officer van Sony, gezegd tijdens een gesprek op de Morgan Stanley Technology, Media & Telecom Conference. Dat meldt VGC. Volgens de topman is de verwachting dat de PSVR 2 het erg goed gaat doen.
“We zijn erg blij met de lancering van de PSVR 2 op de PlayStation 5. Met de VR1 hebben we vijf miljoen exemplaren verkocht en ik denk dat we een goede kans hebben om dat aantal te overtreffen met de PlayStation VR2.”
Totoki heeft op de beurs ook gezegd dat virtual reality één van de grootste groeiende markten kan worden in de media- en entertainment-sector. Er is dus veel hoop bij Sony dat de PSVR 2 een groot succes kan worden de komende jaren.
Het is alleen de vraag hoe groot de markt voor VR is naast de early adopters. Voor de PlayStation VR2 heb je namelijk eerst al een PS5 nodig en vervolgens moet je 600 euro betalen voor de bril. Dat is goedkoper dan andere topmodellen van bijvoorbeeld Oculus of Valve, maar alsnog een hoog bedrag en één van de redenen waarom VR tot nu toe geen enorm succes is geweest.