Begin dit jaar had
Palworld een explosieve lancering. De game behoorde vrij plotseling tot de meest gespeelde games op Steam en Xbox Game Pass. Ondanks dat succes heeft ontwikkelaar Pocketpair niet de ambitie om veel te groeien.
Palworld beleefde een lancering waar AAA-studio’s vaak op hopen. Maar de game is een vrij goedkoop project van een kleine
studio. De game kostte tot nu toe maar een miljard yen (ongeveer 6 miljoen euro) en Pocketpair telt 55 medewerkers.
De opbrengsten van de game zijn enorm: tientallen miljarden yen. Maar Pokcetpair CEO Takuro Mizobe vindt dat bedrag groter dan wat zijn studio aankan, zo vertelt hij aan
Bloomberg. Hij is dan ook niet van plan om ineens veel meer mensen aan te nemen of duurdere kantoorruimte te huren.
Mizobe heeft überhaupt geen echte ambitie om Pocketpair een grote studio te maken. Hij wil meerdere kleine games maken, zoals de studio al deed vóór Palworld. AAA-games zijn aan Pocketpair niet besteedt. Daar kunnen de enorme opbrengsten van Palworld natuurlijk goed bij van pas komen.
Pocketpair gaat Palworld-succes waarschijnlijk niet herhalen
Mizobe is ook niet overtuigd dat zijn studio het succes van Palworld kan herhalen. Wel weet hij één ding zeker over de games die hij in de toekomst wil maken. Ze worden multiplayer, want volgens Mizobe zijn games leuker met vrienden en is het niet van deze tijd om een game te maken die geen multiplayer-modus heeft.