Nederland heeft weinig vertrouwen in Viaplay klachtenlijn

News
donderdag, 02 juni 2022 om 9:00
viaplay met tekstf1648643997
Viaplay heeft sinds de lancering aan het begin van het F1 seizoen nog geen races uitgezonden zonder dat er massaal geklaagd werd. Nu geeft de dienst aan graag de klachten te willen horen. De reactie daarop is alleen niet bijzonder positief.
Of het nu gaat over het commentaar of over de beeldkwalitiet, er zijn veel klachten over de F1-uitzendingen van Viaplay. Daar werd in eerste instantie maar weinig op gereageerd, maar sinds de Consumentenbond zich ermee bemoeit is Viaplay wat actiever. Zo is er nu een officieel Statement over de problemen.
Daarin laat Viaplay weten dat “elke onteverden klant er één te veel is”. Om de klachten af te handelen komt er zelfs een officiële klachtenlijn. Het blijkt alleen dat veel Nederlandsers sceptisch zijn over of dit nog goedkomt. Op Twitter worden de nodige meningen gedeeld over het melden van klachten.
Uiteraard zijn er ook mensen die nergens last van hebben en dat ook kenbaar maken. Feit blijft dat het klachtenvolume nog steeds groot is.

Overstappen naar F1 TV Pro?

Viaplay moet mogelijk gaan uitkijken, want de Nederlandse F1-kijker kan straks goed terecht bij F1 TV Pro. Bij deze dienst zit het meestal goed qua beeldkwaliteit. Desondanks is de Zweedse streamingdienst tot nu toe de populairdere dienst in Nederland.
Maar binnenkort krijgt F1 TV Pro hetzelfde commentaar als Viaplay. Dat is misschien niet het commentaar waar veel kijkers op hadden gehoopt, maar het is iets. Bovendien wordt F1 TV Pro zo een mooi alternatief voor wie het commentaar kan waarderen, maar wel last heeft van technische storingen.