Viaplay gaat de vele klachten rond de
Formule 1 serieus aanpakken. De streamingdienst zegt dat het een speciale telefoonlijn op gaat richten om klachten rond
F1-races te behandelen.
Sinds dat Viaplay de rechten van de Formule 1 heeft regent het klachten rond races, trainingen en kwalificaties. Vaak gaat het om haperende streams of werken de uitzendingen in zijn geheel niet. Bij veel F1-fanaten is de maat al langere tijd vol. Eerder meldde Viaplay met een digitaal hulpportaal te komen.
Tegenover Hart van Nederland gaf vicepresident Andrea Sahlgren aan dat Nederlandse klagers ook in de Nederlandse taal worden geholpen. “Iedere klacht is er één te veel”, aldus Sahlgren. “We hopen dat iedereen die iets te melden heeft dat ook gaat doen via de officiële kanalen. Misschien is de oplossing in sommige gevallen wel heel simpel. We horen alle feedback en luisteren er ook naar”, verzekert ze.
Klanten tevreden maken via Viaplay telefoonnummer
Of de klachtenlijn ook impact heeft op de inhoud, kan Sahlgren op het moment niet zeggen. “We zijn in Nederland voor de lange termijn. Drie maanden geleden zijn we begonnen. We hebben een paar Formule 1-races gehad. Wij zijn erg blij met hoe het tot nu toe is verlopen”, stelt de vicepresident. “En we gaan er alles aan doen om te zorgen dat de klanten net zo tevreden zullen zijn.”
Eerder deze week gaf de Consumentenbond aan dat Viaplay F1-kijkers moet gaan compenseren voor de slechte streams. In gesprek met HvnL wil Sahlgren daar nog niet op reageren.