Voor de
ontwikkeling van
The Last of Us Part 2 kregen de ontwikkelaars aan het einde te maken met een slopende
crunch.
Naughty Dog wil dat voortaan voorkomen, maar zegt dat er geen simpele
oplossing is waar iedereen gelukkig mee is.
Het is geen simpele taak om een immense game als
The Last of Us Part 2 te maken. Vlak voordat de titel opgeleverd moest worden, stuitte Naughty Dog nog op een aantal problemen. Dat betekende dat ontwikkelaars tot in de late uurtjes moesten doorwerken en geen vrije tijd meer kregen. Een zogeheten ‘crunch’. Alles op alles werd gezet om de game af te krijgen voor de deadline.
Zo’n crunch is alleen slopend voor de medewerkers en het kwam Naughty Dog dan ook op veel kritiek te staan toen bekend werd
hoe de laatste fase van ontwikkeling was verlopen. Om dat in de toekomst te vermijden, is Naughty Dog op zoek naar een oplossing. Volgens
Neil Druckmann, de co-president van de ontwikkelaar, legt aan
Game Informer uit dat dat niet zo makkelijk is.
Meerdere crunch oplossingen geprobeerd
Volgens Druckmann heeft Naughty Dog met haar werknemers gepraat over mogelijke oplossingen voor een crunch, maar zijn er steeds weer situaties die niet voor iedereen handig zijn. Zo heeft de ontwikkelaar voorgesteld dat niemand meer mag werken op zondag. Maar sommige medewerkers werken liever op zondag, omdat ze bijvoorbeeld vrijdag vrij willen houden.
Ook is er voorgesteld om een werkweek van maximaal 40 uur aan te houden. De co-president zegt alleen dat sommige werknemers juist echt een paar uur extra per week erin willen steken om te zorgen dat een game écht af is voor release en dat die tijdslimiet ‘frustrerend’ is voor sommige mensen. Druckmann zegt dan ook dat er geen silver bullet is voor iedereen, maar dat het bedrijf met meerdere maatregelen moet gaan komen.