Olangs is er weer een nieuwe game onthuld in de geliefde Life is Strange-reeks. Deze zal extra interessant zijn voor fans van het eerste uur, want Max Caulfield komt terug. Je hoeft je bovendien geen zorgen te maken dat de game jouw keuzes in het eerste deel negeert.
Een game met meerdere eindes maakt een vervolg soms lastig. Vaak moet een sequel één van de eindes als het echte einde bestempelen, tot mogelijke ergernis van spelers die een ander einde beter vonden. Maar Life is Strange: Double Exposure gaat dat problbeem ontwijken.
De vraag welk van de twee totaal verschillende eindes van Life is Strange canon is, heeft een simpel antwoord: geen van beide. Vroeg in de game voert Max een gesprek met haar nieuwe vriendin Safi waarin het einde van de originele game op natuurlijke wijze ter sprake komt. Spelers kunnen op dat moment kiezen welk einde ze in de eerste game hadden, of anders op welk einde ze het liefst voortborduren.
Je zult de gevolgen van die keuze vervolgens op verschillende manieren terugzien. Max’ gedachten, dagboek en interacties met andere personages kunnen allemaal verschillen afhankelijk van welk einde je kiest voor de eerste game. Het is voor regisseur Jonathan Stauder belangrijk dat spelers het gevoel hebben dat hun keuze gerespecteerd wordt.
In de nieuwe Life is Strange is Max volwassen en heeft ze haar krachten al een tijdje niet meer gebruikt. Maar wanneer haar vriendin wordt vermoord komt ze in een tijdlijn terecht waarin de moord nog moet plaatsvinden. Maar het gaat sowieso gebeuren, tenzij Max de moordenaar op tijd kan vinden.
Life is Strange: Double Exposure ligt vanaf 19 oktober in de winkel. In eerste instantie verschijnt de game voor PS5, Xbox Series X en PC, maar een Switch-versie volgt later. Met de Ultimate Edition kun je eerste hoofdstukken twee weken eerder spelen.