PlayStation nam vorig jaar Bungie over, met name vanwege de ervaring die de studio heeft met
live-service games. Er komen dan ook
zeker tien PlayStation games aan die een live-service model hanteren. Spelers hoeven zich geen zorgen te maken dat die tien games allemaal hetzelfde zijn.
Live-service games maken zich niet altijd populair bij spelers. Er zijn al mensen die liever geen games spelen met constante updates en microtransacties. Wie wel live-service games speelt is niet altijd te spreken over de staat waar zo’n game na een paar updates in verkeert.
Ook zijn er veel live-service games die qua concept erg op elkaar lijken, maar dat is gelukkig iets dat niet de bedoeling is bij PlayStation. Dat vertelt
PlayStation Studios-baas
Hermen Hulst tegenover
GameIndustry.biz. Hij zegt dat ervoor gewaakt moet worden dat “live-service” gezien wordt als één genre of zelfs één verdienmodel.
De live-service titels van PlayStation zullen gemaakt worden voor verschillende doelgroepen. Het worden games in verschillende genres, met verschillende release-schema’s. Bovendien hebben ze onderling een heel andere schaal.
Live-service moet niet domineren bij PlayStation
Fans hoeven dus niet bang te zijn dat PlayStation tien battle royale-games in ontwikkeling heeft. Bovendien willen topmensen bij het bedrijf ook niet dat live-service in de toekomst compleet domineert. Voormalig PlayStation Studios-hoofd Shuhei Yoshida
gaf onlangs bijvoorbeeld aan dat hij dat saai zou vinden.