Sinds het uitstel van
Halo Infinite is
343 Industries hard aan het werk om de nieuwe game in de winkelschappen te krijgen en de ontwikkelaar is heel transparant over het proces. De studio heeft nu ook een Q&A gehouden, waar veel nieuwe informatie naar buiten is gekomen over onder andere een dynamisch weersysteem en dual-wielding.
Veel fans kijken met smart uit naar de release van
Halo Infinite, maar niemand zal er rouwig om zijn
dat de game is uitgesteld. Tijdens een presentatie van de eerste gameplay-beelden, zag Halo Infinite en namelijk niet al te best uit. Gelukkig kunnen we
uit recente screenshots opmaken dat 343 Industries op dat gebied veel werk heeft verricht.
De ontwikkelaar is de laatste tijd bovendien ook
heel transparant geweest over de ontwikkeling richting de fans. Nu is de studio gekomen met
een lange Q&A video, waarin veel vragen van fans zijn beantwoord. Zo waren heel veel fans benieuwd of de Master Chief wapens weer kan dual-wielden zoals in
Halo 2 en of er speelbare Elites in de game zitten. Op beide antwoorden moest de ontwikkelaar een negatief antwoord geven, maar tijdens de Q&A is er wel meer bekendgemaakt over verschillende systemen.
Dynamisch weersysteem in Halo Infinite
We wisten al dat Halo Infinite een dag/nacht-cyclus gaat krijgen, maar daar komt nog een stuk meer bij kijken. De open wereld in de game krijgt namelijk ook een dynamisch weersysteem, waardoor omstandigheden tijdens een missie plotseling erg kunnen verschillen. Ook zullen vijanden zich anders gaan gedragen op basis van welk moment van de dag het is. In de nacht zullen er bijvoorbeeld meer Phantoms actief zijn, die gaan op pad gaan met zoeklichten, maar ondertussen heb je de kans dat Grunts in slaap zijn gevallen.
Aangezien Halo Infinite zich afspeelt op een Ring, kunnen spelers ook op een unieke manier de omgeving gebruiken. Zo heeft 343 Industries laten weten dat het mogelijk is om Grunts van de Ring af te schoppen, de ruimte in. Wij weten in ieder geval wel wat we veel gaan doen in Halo Infinite...