Remedy Entertainment werd bekend met
Max Payne, maar heeft sindsdien uiteenlopende games gemaakt, zoals vorig jaar
Alan Wake 2. Om te laten zien dat het niet alleen Max Payne maakt, heeft Remedy sinds vorig jaar ook een nieuw
logo. Maar een oude partner, Take-Two Interactive, heeft daar problemen mee.
Jarenlang was het logo van Remedy Entertainment een letter R met een kogelvormige uitsparing. Maar vorig jaar liet Remedy weten dat dat logo erg representatief was voor het Max Payne-tijdperk, terwijl de studio nu veel groter is dan één game. Er kwam dan ook een nieuw logo: een letter R die als het ware een paar keer op zichzelf is gestapeld, zonder kogelvormige uitsparing.
Maar Take-Two Interactive vecht dat logo nu aan, meldt
Respawn First. Het nieuwe logo van Remedy zou teveel lijken op het logo van
Rockstar, een dochteronderneming van Take-Two. Dat zou voor verwarring kunnen zorgen bij de consument.
Take-Two is het niet vreemd om bezwaar in te dienen tegen handelsmerken van andere bedrijven. Hazelight Studio, de maker van It Takes Two, heeft bijvoorbeeld
geen trademark voor de titel van de game. De
GTA 6-uitgever vond de naam van de game teveel lijken op Take-Two en dreigde met een rechtszaak.
Remedy en Rockstar werken juist samen
Overigens is het bezwaar tegen het nieuwe logo enigszins opvallend, aangezien Remedy momenteel juist samenwerkt met Take-Two, via Rockstar. Er is namelijk een
Max Payne remake in ontwikkeling die, net als het origineel, wordt uitgegeven door Rockstar.