Disney onderzoekt mogelijkheden voor een lidmaatschap dat lijkt op
Amazon Prime. Dat heeft het bedrijf bevestigd nadat
The Wall Street Journal het naar buiten bracht. Het bedrijf gaat op deze manier kortingen brengen op verschillende producten en diensten.
Het lidmaatschap bevindt zich in een vroeg stadium. Disney heeft nog niet besloten welk segment van haar klanten het wil aanspreken. Ook de kosten en een eventueel launch window van het lidmaatschap is niet bekend.
Hoewel het lidmaatschap intern door sommigen Disney Prime wordt genoemd (een verwijzing naar Amazon Prime), zouden de voordelen van het
abonnement niet per se hetzelfde zijn. Amazon biedt met Prime voordelen zoals exclusieve kortingen, gratis verzending en een streamingdienst. Disney kan daar het één en ander van overnemen, maar lang niet alles.
De intentie van ‘Disney Prime’ is deels om Disney+ abonnementen te verkopen, maar het lidmaatschap zou bijvoorbeeld ook in Disneyland voordelen hebben. Los van het Prime-lidmaatschap werkt Disney ook aan andere manieren om klanten te binden. Er zou bijvoorbeeld overwogen worden om exclusieve merchandise aan te beiden aan Dinsey+-abonnees.
Veel Disney+ nieuws op komst
Hoewel het nieuwe lidmaatschap er niet bijzonder snel aankomt, komt Dinsey binnenkort wel met andere interessante aankondigingen. Op 8 september
is het Disney+ Day, waarbij we waarschijnlijk de nodige trailers en releasedata te zien krijgen. Ook komt het bedrijf dezelfde week
met een gaming-presentatie waarin onder andere Marvel en Star Wars flink aan bod komen.