Grote Battlefield 2042 veranderingen in aantocht

News
woensdag, 06 april 2022 om 9:30
battlefield 2042 battlefield 6f1636980685
Hoewel Battlefield 2042 voor een paar mensen misschien leuk is, blijkt dat voor een groot deel van de Battlefield liefhebbers niet het geval. Dat was al snel te zien toen de actieve spelerscijfers van de game begonnen af te nemen in de weken die de launch volgden. Al snel bleek dat bijna alle oudere Battlefield games het beter deden in actieve spelers cijfers dan 2042. DICE schrok hier van en stelde gelijk Vince Zampella aan als nieuw hoofd van de franchise en onder de leiding van Zampella komen dan nu ook de eerste grote stappen naar een beter leven voor Battlefield 2042.
Om de game zo transparant mogelijk beter te maken, laat EA nu blogposts los over hoe ze stap voor stap de game willen gaan verbeteren. De eerste stap is map design zoals ze schrijven in de recente post over core feedback.
EA wil werken aan vijf hoofdzaken.
  1. Het doorkruisen van de map
  2. Intensiteit
  3. Gezichtsveld
  4. Paden
  5. Dekking
Het doorkruisen van de map duurt te lang zegt DICE. Dat komt doordat de mappen gemaakt zijn voor 128 spelers, waar dit voor heen ongeveer 64 spelers waren. Dit heeft DICE doen besluiten om de actie dus wat sneller te maken, zodat je niet weer in een "walking simulator" terecht komt en je tien minuten verder bent voordat je een speler tegenkomt.
Ook de Intensiteit is een factor van die van groot belang is. Het spel moet namelijk intens zijn, maar omdat er dus 128 spelers zijn, kan het soms voelen alsof je overspoelt word met te veel van het goede. Schoten die overal vandaan komen horen wel bij een oorlog, maar als die oorlog zich afspeelt in een klein gebouw in de Breaktrough game modus wordt het al snel te veel zegt DICE. Daarom zegt DICE nu dat de 64 speler Breakthrough modus de ware ervaring is.
battlefield 2042 battlefield 6 4f1649153012

Nog meer grote Battlefield 2042 veranderingen op komst

Het gezichtsveld, ofwel "Line of Sight", is ook een probleem. DICE zegt dat vooral op mappen zoals kaleidoscope spelers te weinig dekking hebben om aan afstandswapens te ontkomen. Zo kan het voelen alsof je constant van af de andere kant van de map beschoten wordt. DICE wil er voor zorgen dat, dat niet meer kan door de map zo aan te passen dat er obstakels zullen zijn voor sluipschutters.
Omdat Battlefield 2042 zo open is, is het soms lastig om als verdediger te weten waar de tegenstander vandaan gaat komen. DICE wil dus duidelijker paden maken waar aanvallers langs zullen moeten om bij het objectief te kunnen komen. Dit zal het voor verdedigers makkelijker maken om niet overrompelt te worden door de constante aanval.
De grote open velden zijn voor de infanterie soms een knelpunt. Ze hebben hier geen dekking en zijn dus prooi voor vliegtuigen of tanks, ook hier wil DICE wat aan doen zodat het aantrekkelijker is niet in een voertuig te zitten. DICE wil dus aardig wat stukken dekking op de mappen met open gebieden gaan maken zodat het makkelijker is voor infanterie om zich over de map te kunnen bewegen.

Is het te laat?

Of deze veranderingen de game nog kunnen redden is nog niet duidelijk. Maar tot de aanpassingen live zijn kan je natuurlijk altijd nog genieten van Battlefield 4 of zelfs Battlefield Bad Company 2 want die nog aardig wat online spelers hebben.