'Deze features mist Disney+ met reclame'

News
dinsdag, 25 oktober 2022 om 11:30
disneylogof1632855639
Door de jaren heen zijn we gewend geraakt dat streamingdiensten geen reclame vertonen. Maar steeds meer streamingdiensten komen daarvan terug. De streamingdienst met reclame is alleen niet altijd hetzelfde als de streamingdienst zonder reclame, zo blijkt nu ook het geval voor Disney+.
Meerdere streamingdiensten hebben plannen voor abonnementen met reclame. Hoewel dat een goedkopere manier is om te kijken, lijken reclame-abonnementen in veel gevallen wat uitgekleed vergeleken met hun duurdere alternatieven. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat Disney+ twee features ontoegankelijk maakt bij abonnementen met reclame.
Het gaat om de features SharePlay en GroupWatch. Beide maken het mogelijk om gelijktijdig met vrienden of familie een film of serie te kijken. SharePlay integreert een FaceTime gesprek met Disney+, terwijl GroupWatch eenvoudigweg het beeld voor meerdere kijkers precies gelijk laat lopen.
In de code van Disney+ is nu alleen te zien dat beide featuers onbeschikbaar zijn voor ‘accounts op het ads tier’. Wat daar precies de gedachte achter is, is onbekend. Mogelijk wil Disney+ niet dat je onder advertenties uit kunt komen door altijd te kijken via een SharePlay of GroupWatch met vrienden die het duurdere abonnement hebben. Het alternatief, mensen met een duurder abonnement reclame tonen als er een goedkoop abonnement in hun groep zit, is ook niet al te aantrekkelijk.

Ook Netflix met reclame mist features

Disney+ is niet de enige die binnenkort met een reclame-ondersteund abonnement komt. Ook Netflix komt introduceert er één en ook daar ontbreken enkele features. Zo staat het niet toe dat je content downloadt en zul je niet alle content kunnen zien die beschikbaar is voor advertentievrije abonnementen.

Populair Nieuws

Laatste Reacties