Wonder Woman Review (Blu-ray) - Ontmoet een sterke vrouw

zondag, 08 oktober 2017 om 13:00
We worden tegenwoordig nog net niet doodgeslagen met allemaal superhelden. Het regent bijna superhelden op het witte doek! Vaak zijn dit mannen, maar we hebben ook een vrouwelijke superheld! Wonder Woman is nu uit op Blu-ray en DVD en in deze Wonder Woman review lees je wat je allemaal kan verwachten.
De hoofdrol voor Wonder Woman, ook wel bekend als Diana, is weggelegd voor Gal Gadot. Haar kennen we van titels als Batman v Superman en Furious 7. Volgens een persbericht is ze “oogverblindend mooi en krachtig”. Over smaak valt te twisten, maar eerlijk is eerlijk: het oog wil ook wat. En Gadot is zeker geen vervelende dame om naar te kijken. Voor de Nederlanders is er nog beter nieuws, want onze gloedeigen Douzen Kroes is ook gecast!
Wonder Woman Review

Meisje wil heldin worden

Enfin, terug naar het verhaal. Want 140 minuten lang vullen met mooie koppen is niet zo spannend. Er moet ook iets boeiends gebeuren. Wonder Woman vertelt het verhaal van de kleine prinses Diana, prinses van de Amazones, die als kind beschermd wordt tegen Ares, god van de oorlog.
Haar moeder Hippoloyta (Connie Nielsen) is er namelijk heilig van overtuigd dat als ze Diana niet te bruut opvoedt, Ares haar nooit zal vinden. Of in ieder geval is de kans dan kleiner. Maar zus lief Antiope (Robin Wright) denkt daar iets anders over en is de kleine Diana vaak aan het grootbrengen met vechten. Tot genoegen van Diana zelf, want die fantaseert er al als klein meisje van om een grote krijgster te worden.
Wat overigens meteen storend is, zijn de debiele wendingen in het script wat de geloofwaardigheid niet ten goede komt. Binnen no time is Hippoloyta namelijk van mening dat haar dochter wél flink getraind moet worden. En de overgang in dit soort gedachtegangen zijn we vaker te kort door de bocht waardoor je in het begin soms op de kiezen moet bijten om Wonder Woman door te kijken.
Maar gelukkig als je doorkijkt, komt er iets grappigs voorbij. Want zodra Wonder Woman oog in oog staat met nazi’s is Wonder Woman qua verhaal wel interessant om te volgen (ook al slaat het nergens op).
Wonder Woman Review

Te flauw?

Wonder Woman doet wel meer vreemde dingen. Zo komt de vrouw van een plek waar enkel vrouwen leefden en opeens is daar op het toneel Chris Pine, een mooie blonde jongen. Typische DC-grappen komen voorbij en ook nu weer geldt dat over smaak te twisten valt. Maar het is echt af en toe onderbroekenlol wat het niveau van de film toch wel wat naar beneden trekt. Want het gegeven dat een vrouw opeens een man ziet is reuze interessant! En dus is het jammer dat de uitwerking zo plat en flauw is.
Dat neemt niet weg dat de interactie tussen Pine en Gadot wel geloofwaardig is en samen hebben ze hetzelfde doel, dezelfde vijand een kopje kleiner maken. En het is dan met name de actie waarvoor je Wonder Woman door wilt kijken. De special effects zijn van hoog niveau. Overduidelijk is de invloed van The Matrix terug te zien met veel slow motion effecten, maar al die effecten zien er wel verbluffend uit! En het is met stipt dé reden om deze film te kijken.

Meer plezier

En dan is het voordeel van zo’n film kopen in plaats van in de bioscoop te zien, de vele extra’s die erbij krijgt. De Blu-ray bevat een paar uur aan extra’s en dat is niet gek want dit is de eerste solofilm van de vrouwelijke heldin. Veel visies op de film worden gedeeld en ook de drie-eenheid is interessant waarbij filmmakers en comic schrijvers op onderzoek uitgaan over hoe Wonder Woman past in het DC universum naast helden als Batman en Superman. De extra’s verdubbelen dus het plezier.
Wonder Woman Review

Wonder Woman review - Laat steekjes vallen

Al met al is Wonder Woman leuk om eens gezien te hebben en een genot om naar te kijken als je houdt van special effects. De actie en gevechten weten regelmatig te imponeren. Toch is het zonde om te zien dat er niet meer uit de film is gehaald.
Het verhaal zelf is wat suf en de gesprekken nemen soms zulke bizarre wendingen dat je echt even tot tien moet tellen om weer door te gaan. Als je van onderbroekenhumor houdt, zeker kijken. En hou er anders rekening mee dat de film duidelijk steekjes laat vallen.