The Walking Dead Michonne Episode 3 Review - What We Deserve

Review
zaterdag, 14 mei 2016 om 16:00
xgn google image
De trilogie van The Walking Dead Michonne komt ten einde met What We Deserve. In deze aflevering zegt Michonne gedag tegen haar demonen en zien we ook alle hachelijke situaties worden afgerond! Wat wij vonden van dit slotstuk, lees je in de The Walking Dead Michonne Episode 3 review.
In episode 2, Give No Shelter, zaten wat toffe momenten, zoals Rick ook al in zijn recensie noemde. Randall en zijn zus hebben behoorlijk de boel op stelten gezet voor Michonne en haar kamp, maar gelukkig kwam er in episode 2 een ommekeer. Op het einde zat de bad guy eindelijk vastgebonden, om voor altijd het zwijgen op te leggen.
The Walking Dead Michonne Episode 3 screen

The Walking Dead Michonne Episode 3 lost kritiekpunten niet op

Is dat zo? Daar kom je in episode 3 achter. Want zoals elke Telltale game zijn keuzes belangrijk. Dus jij gaat in de schoenen van Michonne bepalen wat er met Randall gebeurt. Is het wat iedereen daadwerkelijk verdient? It's up to you!
Hoewel er, net als in de vorige episode, wel een paar verrassende én ook brute momentjes zijn, blijven de kritiekpunten onopgelost. Episode 3 heeft een nog kortere speelduur (een uurtje) dan episode 2 en nog altijd voel je geen band met de personages. Zelfs niet met Michonne. En dat is voor een hoofdpersonage toch wel belangrijk.
Michonne wordt al sinds de eerste aflevering gekweld door een schuldgevoel. Sindsdien ziet ze overal opeens haar twee kleine dochters voor zich. Telltale probeert in What We Deserve dit element nog verder door te voeren. Al is de uitvoering best vreemd.
Want de keuze die voor het verhaal gemaakt is, lijkt de dramatische keuze; van de ene gijzeling naar de andere gijzeling en twee kampen die tegen elkaar strijden. Maar in What We Deserve krijgen spelers nóg meer flashbacks van Michonne naar haar kids... gepaard met horrorelementen. Goed, dit is wellicht een tikkeltje overdreven. Feit is wel dat de flashbacks op een schrikachtige manier steeds meer naar de voorgrond treden.
The Walking Dead Michonne Episode 3 screen

Balans is zoek

De vraag is of dit echt nodig is en ook of het past bij de ambianca van de gehele trilogie. Bovendien vraag je jezelf, als je de ontknoping op het einde ziet, af of de gekozen manier echt nodig was. De balans, zoals Telltale zo goed wist uit te voeren in The Walking Dead seizoen 1 en 2 en The Wolf Among Us, lijkt zoek.
Episode 3 bevat bijvoorbeeld weinig actie. Pas na een paar hoofdstukken (die je er dus vliegensvlug doorheen jaagt) krijg je de typische quick-time-events, zoals je gewend bent van de serie. Het duurt té lang voor deze actie komt en je zit te veel naar saaie dialogen te luisteren. Dialogen die niet boeien, omdat je je steeds minder verbonden voelt met alle personages. Het is in alle eerlijkheid gewoon saai.
Sowieso stelt de gehele ontknoping van het verhaal teleur. De vraag is wat je gaat doen met Randall, wat er nu gebeurd is met de kids van Michonne en als dat allemaal afgehandeld is, blijf je achter met de vraag: was dat het?

The Walking Dead Michonne Episode 3 screen

Kwaliteit over kwantiteit

Het lijkt erop dat Telltale games, door eerder successen, té snel nieuwe games eruit wil poepen. Minecraft was ook al niet al te denderend. Dus één advies: Telltale, stel Batman en The Walking Dead seizoen 3 nog maar even uit. We willen kwaliteit, geen kwantiteit. Michonne had zó goed kunnen zijn, maar stelt eigenlijk vanaf de eerste episode alleen maar teleur. Zonde!
Cijfer: 5

Populair Nieuws