Luigi's Mansion 3 Multiplayer Pack review - Kopen in de Nintendo eShop?

zondag, 22 maart 2020 om 8:30
luigis mansion e3 2019 10f1572002263
De angstige Luigi mag weer op avontuur met de Luigi's Mansion 3 Multiplayer Pack. Iedereen die het hoofdavontuur van onze spokenjager heeft doorlopen, wordt met de multiplayerkit de kans geboden om nog wat extra gameplay uit het spel halen. Tenminste, daar lijkt het op. Wij nemen de Luigi's Mansion 3 Multiplayer Pack onder de loep en kijken of het je tijd en geld waard is.
Met de multiplayerkit van Luigi's Mansion 3 is het eerste downloadbare content pakket wat verkrijgbaar is voor dit spel. 31 juli zal het volgende pakket beschikbaar worden. Met dit pakket krijg je nieuwe kostuums die je kunt gebruiken in de Tumultoren. Ook krijg je nieuwe minigames waarin je Luigi het kan laten opnemen tegen diverse Gooigi. De grotere verzameling aan minigames is misschien nog wel de leukste toevoeging aan Luigi's Mansion 3. Al kent dit pakket daar wel zijn haken en ogen, wat vooral blijkt als je met de minigames van het pakket aan de slag gaat.

De kostuums

Als eerste willen we de kostuums even onder de loep nemen. Zo krijg je maar liefst drie speciale kostuums aangeboden die je in de Tumultorren kunt gebruiken. De etages waar je als Luigi in terecht komt zijn ingericht naar het kostuum wat je op dat moment draagt. Zo kom je in een mooie kasteelkamer, discokamer of etage gebaseerd op een piramide terecht. De spoken veranderen ook van uiterlijk, waardoor je toch even een frisse wind door de titel heen voelt waaien.
Toch voegt heel het kostuumgebeuren niet bijzonder veel aan het spel toe. Het is leuk voor een keertje, maar al snel voelt het eerder als een leuke aankleding dan een heel nieuwe ervaring. De kostuums zijn geen reden om het spel elke keer opnieuw op te blijven starten. Een leuke bijkomstigheid is dat je een zaklamp type P krijgt, dat een polterpup op de muur tovert. Leuk voor een keertje, maar het zorgt er niet voor dat je echt nog uren extra in het spel duikt. Zal deze multiplayerkit het dan voornamelijk moeten hebben van de extra minigames die het aanbiedt?
schokkende spokenjacht luigi mansion 3 dlc packf1584713989

Op spokenjacht!

De eerste nieuwe minigame is Schokkende Spokenjacht. Nou ja, nieuw? Eigenlijk is het een 'remake' van de minigame Spokenjacht. Ook deze keer neem je het tegen elkaar op om zoveel mogelijk spoken met je stofzuiger op te zuigen. De competitiedrang maakt het interessant, want je wilt natuurlijk winnen. Daarnaast kun je kiezen om zoveel mogelijk spoken op te zuigen, maar ook tactisch spelen doordat bepaalde sterkere geesten meer punten opleveren. Gaaf om te spelen, maar het is onduidelijk waarom je precies deze uitbreiding nodig hebt. Je kunt het al zonder spelen.
De toevoeging zit in een moeilijkheidsgraad. Zo zijn er nu panelen die worden opgeladen en een elektrisch schokje geven. Van tevoren weet je niet welke tegels worden opgeladen, dus moet je snel handelen. Schokkende Spokenjacht is gewoon een extra moeilijkheidsgraad bovenop het al standaard pakket aan minigames en daardoor voelt het eigenlijk aan als een luie toevoeging aan de game.
trefbal luigi mansion 3 dlc packf1584714081

Balletjes gooien

Een andere minigame is Trefbal. Eigenlijk zijn de regels hiervoor niet zo heel lastig. Je moet met je stofzuiger zoveel mogelijk verschillende ronde voorwerp naar je toe zuigen, om deze vervolgens af te schieten. Wanneer je een ander weet te raken met dit voorwerp, kost dit die persoon een leven. Zo speel je trefbal tot er nog maar één persoon in het veld blijft staan. Ook hier voel je de competitiedrang en dat maakt het toch wel eventjes leuk om het potje trefbal te ervaren.
Ook Trefbal mist daarentegen de jus om dit spel urenlang te blijven spelen. Als je op zoek bent naar een leuke verzameling minigames, dan is het net zo makkelijk om even een potje Super Mario Party ertussendoor te knallen. De minigames daarvan zijn ook een stuk interessanter en diverser. Trefbal houdt je even bezig, maar het is is in geen opzicht bijzonder genoeg om je uren zoet te houden.
geldstroom luigi mansion 3 dlc pack

Met gevaar voor eigen leven

Ook wordt er met dit pakket Geldstroom aangeboden. In deze humoristische minigame blaas je een rubber eendje op om vervolgens met dit eendje het water in te springen. Het water beweegt woest omdat Luigi zich net aan de rand van de waterval bevindt. Gelukkig heb je een stofzuiger bij je om jezelf tegen de stroming van het water in te blazen. Als je dan toch wat gevaarlijk heen en weer dobbert, dan kun je net zo goed even gebruik maken van het moment om wat geld op te rapen.
Uiteindelijk is het doel van het spel om zoveel mogelijk geld te verzamelen. Het wordt grappig wanneer je niet alleen maar geld probeert te verzamelen, maar ook anderen met je rubber eendje van het geld weg probeert te beuken. De eendjes werken namelijk net als botsauto's. Een leuke bijkomstigheid zijn de stekels aan de zijkanten van de waterval. Beuk je hier iemand in, dan wordt zijn rubber eendje lek geprikt en verliest die tijd omdat die weer een nieuwe eend moet opblazen.

Luigi's Mansion 3 Multiplayer Pack review - Niet essentieel

Uiteindelijk zorgt de Luigi's Mansion 3 Multiplayer Pack in de Nintendo Switch eShop ervoor dat je eventjes terug wordt gezogen in de humoristische spelwereld van Luigi's Mansion 3. De kostuums zorgen ervoor dat je met plezier de Tumultoren weer wilt verkennen, daarnaast is het tof om coach co-op het even tegen elkaar op te nemen in de mulitplayer minigames. De charme van het spel zit daarentegen toch echt in de solo ervaring en de hoofdgameplay. Al die minigames zijn niet interessant genoeg om je vrienden speciaal voor uit te nodigen en samen een hele middag lang plezier te beleven.
Gelukkig is dit pakket maar €9,99 en wordt het aanbod later uitgebreid. Mogelijk wordt het interessant als 31 juli het pakket er een schepje bovenop doet. Voor nu weet deze Luigi's Mansion 3 Multiplayer Pack niet voor het 'wow'-effect te zorgen dat je eigenlijk van tevoren van een multiplayer ervaring hoopt.
Cijfer: 5.5