Titanfall 2 preview - Nieuwe toevoegingen en bekende valkuilen

Preview
maandag, 13 juni 2016 om 5:29
xgn google image
In 2014 lanceerde EA Titanfall, de eerste game van Respawn Entertainment. De oud-medewerkers van Infinity Ward leverden een vrij sterke game af en kregen groen licht voor Titanfall 2. Wij mochten op de E3 alvast aan de slag met een intens potje multiplayer. Onze bevindingen lees je in de Titanfall 2 preview
Net zoals in de originele Titanfall begint elk potje met een spectaculaire duik vanuit een ruimteschip, recht in de straten van een futuristische suburb. Zonder Titan kan je als pilot als vanouds van muur naar muur rennen en deze keer heb je ook een andere fantastische gadget tot je beschikking: de grappling hook.
Met de grappling hook kan je niet alleen jezelf optrekken aan een vijandelijke mech, maar kan je ook snel gebouwen beklimmen en vanaf bovenaf het gevecht aangaan. Het is een handige en zeer bruikbare vaardigheid voor de pilots, die het over het algemeen snel afleggen tegenover een Titan. Wanneer je immers in beweging bent, is het verdomd lastig voor een Titan om je over de kling te jagen.
Titanfall 2 preview

Nieuwe Titans ter beschikking

Uiteraard hebben de Titans ook een make-over gekregen van Respawn Entertainment, zo zagen we in onze Titanfall 2 preview. Zodra je genoeg punten hebt gescoord kan je een Titan voor je voeten spawnen, waarbij we in de Titanfall 2 preview konden kiezen tussen twee nieuwe modellen. De Ion is een Titan die gebruik maakt van een grote laser, maar onze favoriet was de Scorcher, die vuur als zijn grote vriend heeft gekozen.
Beide Titans zijn een mooie toevoeging aan de al bestaande Titans en zijn zeer verschillend van elkaar in gebruik. De Ion is met name gemaakt voor lange afstandsgevechten, met zijn accurate laser. De Scorcher daarentegen is een Titan die het best tot zijn recht komt in het heetst van de strijd.
Als wapen gebruikt hij een rocket launcher die in een boogje vuurt, dus hoe dichterbij je bij de tegenstander bent, des te makkelijker het mikken is. Daarnaast heeft de Scorcher ook de beschikking over een speciale aanval, waarbij hij met een slag op de grond een lijn van vuur vormt.
Titanfall 2 preview

Bekende valkuilen

Ondanks de nieuwe toevoegingen lijkt de Titanfall 2 preview ook in een paar valkuilen te trappen waar zijn voorganger ook al mee te kampen had. Zo voegen de bots vrijwel niets toe aan een potje, aangezien ze met een schot of twee neergeschoten worden en ze in principe alleen in de weg lopen voor de spelers.
Je zult ook niet snel door de bots worden neergeschoten, want ze hebben zelfs moeite om een metershoge Titan te raken, laat staan een pilot die over muren rent. Wij hadden veel liever gezien dat Titanfall 2 meer dan 12 spelers ondersteunt en de bots had geschrapt.
Daarnaast is er ook niet veel verbeterd als het aankomt op overzichtelijkheid. Je scherm zit vol met aanwijzingen voor vijandelijke Titans in de buurt, de meter van jouw eigen Titan, waarschuwingen en opdrachten die voltooid moeten worden. Maar in het heetst van de strijd is het extreem moeilijk om precies die informatie te vinden op het scherm die op dat moment van toepassing is.
Titanfall 2 preview

Titanfall 2 preview - Chaotische shooter met potentie

De multiplayer in de Titanfall 2 preview is enorm chaotisch en dat is een voor- en nadeel. De bots maken het niet makkelijk om de echte spelers te vinden, die juist het gevaar vormen voor jouw gezondheid en ook het grote aantal UI-elementen op het scherm helpen daarbij niet mee. Toch heeft Titanfall 2 ook al een aantal mooie nieuwe toevoegingen gedaan met de grappling hook en nieuwe Titans en wij hopen dat Respawn Entertainment daar nog een schepje bovenop doet. Als ze dan ook het maximum aantal spelers omhoog kan gooien, heeft ze zeker een sterke sequel in handen.
We zagen nog veel meer exclusieve beelden en schreven daar ook over. Je vindt ze terug in ons E3 2016 overzicht.