Zoveel reclame gaat Disney+ tonen

News
woensdag, 18 mei 2022 om 10:00
disneylogof1632855639
Het wordt langzaam maar zeker normaler voor streamingdiensten om advertenties te vertonen. Netflix bekijkt de mogelijkheid en eerder kondigde Disney+ ook al een goedkoper abonnement met reclames aan. Nu lijkt bekend hoeveel reclame er precies getoond gaat worden.
Volgens bronnen van Variety gaat Disney+ niet meer dan vier minuten aan advertenties tonen bij programma’s van een uur of minder. Dat is minder dan sommige andere streamingdiensten die reclames tonen, zoals het Amerikaanse Peacock. Ook is het minder dan Hulu, dat zo'n negen tot twaalf advertenties per uur toont. Dit terwijl ook Hulu in handen is van Disney.
Het geringe aantal advertenties heeft mogelijk deels te maken met het kind- en gezinsvriendelijke imago van Disney+. Op kindprofielen worden bijvoorbeeld helemaal geen advertenties getoond. Dat geldt ook voor programma’s voor peuters en kleuters, zelfs als die op een profiel van een volwassen gebruiker worden gekeken.
Ook worden sommige advertenties inhoudelijk geweerd. Er zal bijvoorbeeld op Disney+ geen reclame te zien zijn voor alcohol en ook politieke advertenties worden geweerd, wederom omdat er veel kinderen kijken. Verder zal Disney+ geen reclame tonen voor concurrenten, maar dat zal meer te maken hebben met Disney's eigen belang dan dat van de kinderen.

Wanneer komt Disney+ met reclame?

Het is al even bekend dat Disney+ een goedkoper abonnement met advertenties gaat introduceren. Eind 2022 moet het in de VS beschikbaar zijn, waarna het in 2023 wereldwijd wordt uigerold. Het is nog onbekend hoeveel goedkoper dit abonnement wordt, maar naar verwachting wordt dat snel bekend.