Netflix voegt binnenkort misschien wel een goedkoper
abonnement met
reclames toe. CEO Reed Hastings geeft aan dat
de streamingdienst ervoor openstaat.
Vorige maand zei Netflix nog geen plannen te hebben om een abonnement met reclames aan te bieden. CFO Spencer Neuman voegde daar wel ‘zeg nooit nooit’ aan toe. CEO Reed Hastings meldde nu tijdens de
earnings call over Q1 2022 van Netflix dat het bedrijf de optie aan het onderzoeken is.
Soortgelijk abonnement als Hulu
De CEO verwacht dat Netflix een soortgelijk model als de Amerikaanse
streamingdienst Hulu zal nastreven. Deze streamingdienst geeft zijn abonnees toegang tot zijn titels voor ongeveer de helft van de reguliere prijs met advertenties.
‘’Het is vrij duidelijk dat het werkt voor Hulu. Disney doet het. HBO heeft het gedaan. Ik denk niet dat we er veel aan twijfelen dat het werkt.’’
Disney maakte onlangs bekend in de Verenigde Staten
een goedkoper abonnement met reclames voor Disney+ aan te bieden. Ook HBO biedt daar een soortgelijk abonnement aan.
HBO is overigens een flinke concurrent voor Netflix in Nederland. Onderzoeksbureau GfK denkt zelfs dat de streamingdienst zich zorgen moet gaan maken.