Viaplay kijkcijfers ruim boven de 1,8 miljoen

News
donderdag, 31 maart 2022 om 9:30
viaplay met tekstf1648643997
Viaplay is nog geen maand oud in Nederland, maar de dienst blijkt nu al een groot succes te zijn. Zo weet de dienst in de eerste drie weken na lancering bijna 1,9 miljoen personen te bereiken. Zo meldt marktonderzoekbureau GfK.
Specifiek heeft Viaplay 1.868.000 kijkers aangetrokken die 13 jaar of ouder zijn in de eerste drie weken na lancering. Duidelijk is dat de piek direct bij het eerste raceweekend zat, want toen kwamen een miljoen bezoekers kijken naar de openingsrace van Max Verstappen. Opvallend is wel dat er door 18 procent van de kijkers werd gekozen voor het commentaar van Olav Mol via Grand Prix Radio.
Viaplay bevestigt de kijkcijfers zelf niet, maar ontkent ook niet of de cijfers kloppen. Een woordvoerder laat weten dat de streamingdienst de kijkcijfers niet deelt en ook geen gegevens over het aantal abonnees verschaft. Daarmee doet de streamingdienst hetzelfde als de andere grote spelers: Netflix en Disney+.
formula1 drivetosurvive season4 episode1 00 01 39 05f1647255219

Viaplay kijkcijfers goed dankzij Formule 1

Dat Viaplay het zo goed doet, heeft alles te maken met de Formule 1. De Scandinavische streamingdienst kocht vorig jaar de rechten van de sport als het uitzendingen betreft. Nu is de streamingdienst de enige plek in Nederland buiten de Formule 1 zelf die de races live mag uitzenden.
Een andere manier om Formule 1 te kijken is via F1 TV Pro. Daar blijken ook veel fans voor te kiezen, want de eerste drie weken van maart wist dat platform maar liefst 650.000 kijkers te trekken.

Populair Nieuws