Na ongeveer vier maanden
Viaplay in Nederland kan gezegd worden dat we er een veelbesproken streamingdienst bij hebben. Helaas zijn
abonnees lang niet altijd positief over de dienst. Het blijkt zelfs dat ruim de helft van de abonnees overweegt om hun abonnement stop te zetten.
Viaplay wist na de introductie in Nederland veel abonnees voor zich te winnen. Na ongeveer twee maanden had de dienst
al een marktaandeel van zo’n zeven procent. Vooral met de Formule 1 en andere sport won de dienst veel klanten.
Maar uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat zo’n 51 procent van de abonnees in enige mate overweegt het Viaplay abonnement weer stop te zetten.
16 procent heeft dat al gedaan of gaat dat zeker doen. 15 procent heeft het abonnement tijdelijk stopgezet maar staat er eventueel voor open om in de toekomst terug te komen bij de dienst. Zo’n 21 procent weet nog niet wat ze in de toekomst met het abonnement gaan doen.
Waar komen de Viaplay klachten vandaan?
Al met al heeft maar 49 procent aangegeven hun abonnement zeker te houden. Dat is niet zo verwonderlijk, want het is maar al te duidelijk dat veel van die klanten ontevreden zijn. Met name rond de
F1 regent het vrij consistent
klachten.
Veel klachten gaan over het beeld van de live F1-uitzendingen. Er was veel sprake van lage kwaliteit en haperingen, iets waar wat verbetering in lijkt te zitten, maar pas
na ingrijpen van de consumentenbond. Wel blijven kijkers wekelijks
klagen over het commentaar bij de races.