Dragon's Dogma fans hebben er heel lang op moeten wachten, maar
Capcom heeft nu eindelijk het verlossende woord gegeven. De ontwikkelaar is officieel bezig met
Dragon's Dogma 2.
De afgelopen jaren zijn er veel geruchten geweest over de mogelijke ontwikkeling van Dragon's Dogma 2, maar nooit kwam er een officiële bevestiging. Daar is nu verandering in gekomen. Hideaki Itsuno, de director van de originele
Dragon's Dogma, heeft de sequel aangekondigd tijdens de
10 Years of Dragon's Dogma livestream op donderdagavond.
Veel details zijn er nog niet bekendgemaakt over
Dragon's Dogma 2. Sterker nog, Itsuno heeft niks losgelaten op het feit na dat de game wordt gemaakt met de RE Engine. Dat is dezelfde engine die is gebruikt voor
Resident Evil Village. De originele Dragon's Dogma maakte gebruik van de MT Framework engine.
Veel lof voor Dragon's Dogma
Dragon's Dogma verscheen in 2012 en
werd geprezen om het gevechtssysteem, de open wereld, de uitdaging en de vrijheid om te wisselen tussen
classes. Itsuno werkte voor Dragon's Dogma aan Devil May Cry en heeft veel
combat-elementen uit die titels meegenomen naar de RPG.
Hoewel er geen multiplayer in de game zat, was er een slim Pawn-systeem. Naast het maken van hun eigen karakter, moeten spelers namelijk ook een metgezel maken, een Pawn. De groep kon vervolgens worden aangevuld met Pawns die andere spelers hebben gemaakt. Het is nog onduidelijk of Dragon's Dogma 2 een soortgelijk systeem gaat krijgen.
Een jaar na de release van Dragon's Dogma kwam er ook een verbeterde versie uit in de vorm van Dragon's Dogma Dark Arisen - inclusief een compleet nieuw gebied. Capcom heeft daarbij geluisterd naar feedback van de spelers en Dark Arisen werd dan ook
zeer goed ontvangen.