Een raceweekend verloopt voor
Viaplay-klanten zelden vlekkeloos. Ook bij de GP van Canada ondervonden sommige kijkers weer problemen, waardoor de race niet voor iedereen live was. Viaplay erkent nu dat er een probleem is met de
app van de streamingdienst.
Er zijn in Nederland niet heel veel opties om naar de
Formule 1 te kijken. Bij de meeste races kun je kiezen uit Viaplay of
F1 TV Pro en daar houdt het zo’n beetje op. Wie kiest voor Viaplay kan alleen niet altijd de stream goed kijken.
Afgelopen weekend was het bij de GP van Canada ook weer raak. Kijkers die later inschakelen horen te zien te krijgen wat er op dat moment live is. Maar in werkelijkheid begon de app steeds bij het begin van de uitzending, waardoor veel kijkers dachten live te kijken, maar meerdere rondes achterliepen op de werkelijke race.
Er was wel een zichtbaar verband tussen de kijkers die hier last van hadden. Het kwam namelijk vooral voor bij mensen die keken via een
Android-apparaat, zoals een tv-decoder van KPN of Odido, of een Chromecast. Viaplay erkent nu tegenover
GP Blog dat het probleem zich voordeed na een update van de Android TV-app van de dienst.
Viaplay hoopt probleem snel op te lossen
Gelukkig is er goede hoop voor de volgende Grand Prix. Viaplay zegt namelijk dat het probleem “zeer binnenkort opgelost zou moeten zijn”. De volgende GP is gelukkig niet dit weekend, maar op 23 juni. Er is dus nog wat tijd om de oorzaak van het probleem te vinden en te zorgen dat er een oplossing komt.
Viaplay is al vanaf zijn introductie in Nederland controversieel. Vooral in het begin kampte de dienst met veel technische problemen tijdens live-uitzendingen, maar ook nu zijn er bijna wekelijks klanten die haperend beeld of geluid ervaren. Bij de veiling van de
F1-rechten afgelopen voorjaar heeft Viaplay ze voor
nog eens vijf jaar vast weten te leggen.