Update - Viaplay besteelt klanten met aflopend jaarabonnement

News
vrijdag, 03 maart 2023 om 10:00
f1viaplayf1641918326
Viaplay heeft opnieuw de woede van klanten op de hals gehaald. Klanten die een aflopend abonnement hebben, wordt ineens de toegang ontzegd, terwijl ze daar nog wel recht op hadden.

Update - Viaplay biedt compensatie via omweg

Als je ook de dupe bent van de opmerkelijke actie van Viaplay, dan kan je in aanmerking komen voor een compensatie van 10 euro. Meerdere gedupeerden hebben namelijk met de klantenservice van de streamingdienst gebeld, toen ze ineens geen toegang meer hadden. Viaplay komt alleen niet zomaar over de brug met de compensatie.
Volgens TV Totaal probeert de streamingdienst namelijk gedupeerden er eerst van te overtuigen dat een jaarabonnement logischerwijs slechts 12 maanden duurt en niet 13 maanden. Klanten die alleen aangeven dat Viaplay zelf heeft geadverteerd met 13 maanden, krijgen vervolges compensatie aangeboden. Daarnaast moet je ook zelf de klantenservice bellen, Viaplay neemt niet zelf contact op met gedupeerden.
Origineel bericht:
Het is geen geheim dat veel klanten van Viaplay een abonnement hebben op de streamingdienst puur voor de Formule 1. Het bedrijf kwam vorig jaar bovendien met een speciale aanbieding, waarbij klanten dertien maanden naar Viaplay konden kijken voor de prijs van 99 euro. Die actie liep af aan het einde van februari, een paar weken voor het begin van het nieuwe F1-seizoen op 20 maart.
Maar klanten met een aflopend jaarabonnement die geprofiteerd hebben van de deal, hebben nu al geen toegang meer tot Viaplay, zo meldt TV Totaal. Dat kunnen we bij XGN.nl bevestigen. Eén van onze redacteuren zou volgens zijn account toegang hebben tot 25 maart, maar zijn account is nu ook afgesloten door de streamingdienst.

Waarom sluit Viaplay de accounts nu al af?

De timing van Viaplay is zeer opvallend. Aankomend weekend begint namelijk het nieuwe F1-seizoen, waardoor klanten die nog gewoon recht hadden op een aantal weken Viaplay nu ineens niet kunnen kijken. Op die manier worden ze geforceerd op opnieuw een abonnement af te sluiten bij Viaplay - of om over te stappen naar concurrent F1 TV Pro.
Anderzijds kan het zijn dat Viaplay de technische kant niet goed heeft geregeld. Het is mogelijk dat alle account die gebruikmaken van de jaardeal gemarkeerd worden alsof ze het abonnement hebben afgesloten op 1 februari, waardoor de 13 maanden nu voorbij zijn. In ieder geval ziet het er niet goed uit voor Viaplay, aangezien de streamingdienst haar klanten nu besteelt van toegang waar ze recht op hebben.
Dit bericht is bijgewerkt op 3 maart 2023.