Bij
Mercedes zijn er vermoedens dat
Red Bull Racing niet haar ware kracht laat zien.
Max Verstappen verwijst dat verhaal nu naar het rijk der fabelen.
Het is geen geheim dat
Red Bull Racing het dominante team is in 2023 en er wordt nu al door sommigen gezegd dat de FIA moet ingrijpen.
George Russell denkt daarnaast dat het team
nog niet eens het achterste van haar tong heeft laten zien en dat de motor flink wordt teruggeschroefd. Als Red Bull te snel zou zijn, dan zou de FIA namelijk tijdens het seizoen al kunnen ingrijpen.
Mercedes heeft dezelfde tactiek gebruikt in 2014, toen het team als enige de regels voor de hybride motoren perfect had begrepen. In Bahrein waren
Lewis Hamilton en
Nico Rosberg twee seconden sneller dan de concurrentie, terwijl ze met elkaar aan het vechten waren en achteraf bij lange na niet op volle snelheid reden.
Volgens Max Verstappen klopt er alleen niets van de vermoedens bij Mercedes. Dat laat de coureur weten in gesprek met de
Chequered Flag podcast van de BBC.
“We doen gewoon ons best met de ontwikkeling van de auto. Het gaat daarnaast ook om het controleren van het tempo. Niemand wist hoe lang de harde band mee zou gaan.”
Banden sparen in Australië
Door een relatief vroege rode vlag tijdens de race besloten alle teams om hun auto’s op de harde band te zetten en daarmee naar het einde van de Grand Prix te rijden. Vorige jaar lukte het Alexander Albon ook al om de hele race te doen met één setje harde banden.
Door de regen en chaos tijdens de vrije trainingen was er alleen geen moment om longruns uit te voeren en de harde band te testen. Het was dus niet duidelijk hoe goed de band mee zou gaan. “Het is ook nergens voor nodig om elke ronde een halve seconde te winnen en je banden eraan te helpen”, aldus Verstappen.